tirsdag den 26. januar 2010

Morgenmotivation

Jeg kan lide at have tid om morgenen. Det er en god start på dagen. Der skal være tid til at sidde lidt over morgenmaden, nyde kaffen og trække vejret dybt ned i maven. Min dag starter kl. 05:30. Det er tidligt selv for et A-menneske. Men det er en del af planen. Jeg starter med at gå tur med hundene. Det giver energi at komme ud og gå lidt og hundene skal jo ud. I disse dage går vi hen over marken, hvor sneen ligger som en stor blød dyne. Det giver en vis fornemmelse af rum og plads.
Nu er morgentankerne her på bloggen så også blevet en del af rutinerne. Det har jeg skrevet lidt om før. Der kommer lidt ord på morgenen. Den bliver krydret lidt og jeg får på mærkelig vis ofte motiveret mig selv til min dag. Morgenterapi kan man næsten kalde det.
I dag er januar fuld af frost og endnu flere stjerner. Der er is derude, det ligger som et beskyttende lag over alt. Hun har ikke sparet på sin vinterkunnen, Januar. Vi har fået sne og frost så hatten passer. Og januar sætter sin hat, som hun vil! Det er i grunden helt fint. Faktisk nyder jeg, at der ligger sne og det er koldt i stedet for fugtigt og regnfuldt vejr, som er ingenting.
Vi er gået ind i januars sidste uge. Hun er små småt ved at pakke sin sydfrugter. Bliver lige et par dage endnu. Weekenden over, siger hun. Men så må jeg virkelig også afsted, nikker hun. Videre.

5 kommentarer:

  1. Det er en smuk idé at skrive sine morgentanker! Jeg har ikke helt ro nok på mig, da jeg må ud af døren allerede 05:50. Jeres smukke morgenvandring må også være en skøn rutine :)

    Ha' en dejlig tirsdag, Megan!

    SvarSlet
  2. Hej Madame
    Og jeg som troede, at jeg var tidligt oppe! Det er godt nok tidligt at skulle ud af døren kl. 05:30. Håber du også har en god morgenrutine til det :0)
    Du må også have en rigtig dejlig vinterdag!

    SvarSlet
  3. Uhhh, jeg håber, at du var pakket godt ind her til morgen på din tur med hundene. Det var -13gr her i Karlebo, og når man gik rundt udenfor, lød sneen fuldstændig, som den gør i "rigtige" polarlande. :-) Knirk, knirk, og så var jeg hurtigt inde igen med optændingsbrænde. For det var bare for koldt. :-)
    En rigtig god - og kold :-) - tirsdag til dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  4. Jeg holder af dine morgen tanker..
    Gode morgen tanker til dig, her fra Ærø.
    Hvor det er koldt med sol..

    SvarSlet
  5. 05:30 er tidlig..da er det sikkert nydelig og komme seg ut og virkelig våkne:)
    Det virker som du nyter denne morgenstunden.. og det imponerer meg at du har så mye ro i kroppen på morgenen.
    Ønsker deg en nydelig tirsdag, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.