fredag den 8. januar 2010

Minus grader og stiv kuling

Vejrudsigten til weekenden er klar: Det bliver koldt! Meget koldt! I nat skulle det lokalt blive ned til minus 15 grader og det kan vi godt regne med, at det så bliver her midt på øen. Vi har altid lidt koldere (og varmere) temperaturer end ude ved kysten. Jeg synes pludselig, at det er meget koldt, næsten lidt for koldt. Bliver lidt en kylling. Jeg har sat weekendens løbetur(e) på hold ... må lige se, om det virkelig bliver så koldt og med så meget blæst, for så må jeg kapitulere. Gider ikke ende med bronkitis!
Har ellers lagt 2010 løbeplaner. Vil ud og løbe længere ture igen, gerne en tur på 10-12 km minimum en gang om ugen. Det gjorde jeg gerne tidligere, men i de senere år har jeg løbet kortere ture og hyppigere. Om sommeren løber jeg gerne morgentur på 3 K hver morgen. Men jeg har lyst til de lidt længere ture igen, kan jeg mærke. Måske lidt inspireret af KK - Karina og Katrine :0) Træningen kan begynde. Men det ser ikke umiddelbart ud til, at startskuddet lyder i weekenden. Jeg kan dog overraskes, så vi får se. Skal jo også lige tænkte på de 10% forøgelse. Øge turene gradvist. Elefanthuen venter.
Weekenden er i gang. Jeg drikker hybente og har tændt en masse stearinlys. Vi havde kun 16 grader i huset, da jeg kom hjem. Vi har skruet lidt op for varmen og er nu klar til at holde os varme med et godt glas rødvin og kærestens specialitet: Pizza fra den gode italienske pizzamand i Ringsted. Sæt i gang!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at vi kan inspirere dig! :-D Sådan har det jo også selv. Kigger rundt omkring og finder inspiration hos andre. Jeg har været ude at løbe lidt tidligere, og det var KOLDT. Så pas på din slumrende forkølelse og plej dig selv.
    Her står den også på pizza, som den hjemvendende søn fra efterskolen har bestilt. Han får vel for meget sund mad dernede....:-)
    God aften til dig, kæresten og hundierne.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Tihi fnis, det berømte makkerpar K og K. Dejligt vi også kan inspirerer dig i dit liv, for du er en daglig inspiration for mig!

    Jeg sidder også og drikker te, Istanbul Nights, uhm... det er en urtete med lakrids og orange, - men den er meget blid og mere og andet end blot lakrids te.

    Jeg overvejer også hvad jeg skal mht løb her i weekenden. Der er jo motionsløb i Ry Roklub kl. 13. Tidspunktet er lidt dumt rent madmæssigt, og når det er så koldt, er der megen tid man kan fryse i. (man skal registreres, komme lidt i god tid osv) så jeg overvejer at tage en længere og langsommere tur for mig selv i morgen formiddag. Ruten i Ry er heller ikke så lang og jeg er nok mere til længere og langsommere løb.

    Det lyder så dejligt med jeres menu -pizza og rødvin. Trænger også fælt til et glas rødvin, men det passer slet ikke til det vi skal have (wok med tigerrejer, savoykål, og østershatte...ak ja livet er hårdt med alle de svære beslutninger ;) )

    Hav en god weekend!

    Kh Karina

    SvarSlet
  3. Du har dine løpeplaner klare ser jeg:) Drev og løp litt i sommer jeg men fikk vondt i knærne, så for meg blir det turer i gangfart:) Men alt er bedre enn ingenting.
    Høres ut som dere har en perfekt kveld foran dere, nyt den og hverandre:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. KK - synes absolut I er inspirerende! :0) Nu tænker jeg faktisk i andre løbebaner end de sidste par år. Løbe har jeg gjort i mange år, men der er stor forskel på, hvor langt, hvor meget ... og ikke mindst mentalt!

    Måske løber jeg i weekenden, vi får se. Det kommer an på vejret og "dagsformen". Mine kolleger har været syge og snottede i den forgangne uge og jeg gider ikke følge trop! ;-)

    Meg :0) Ærgerligt du ikke kan løbe, men som du skriver, gå- og vandreture er også meget værd! Det supplerer jeg med i stor stil ... elsker også at gå! Det giver meget og ikke mindst en god grundform.

    GOD WEEKEND :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.