fredag den 29. januar 2010

Månelys og tågesnak

Sneen larmer og månen lyser. Stolt og smuk i al sin enkelhed sidder hun deroppe på himlen og kaster det smukkeste blålige lys over mit morgenlandskab. Jeg føler mig altid tryg, når jeg har månen med som ledsager. Hun har den store ro. Det store overblik.
Jeg har lige læst et par blogge, inden jeg kom til min egen. Det er altid hyggeligt at kigge forbi gode blogvenners sider og læse de senste indlæg. Alle skriver meget forskelligt, men langt de fleste skriver fra hjertet. Det fremgår tydeligt. Personligheder skinner igennem blogordene, farver, billeder og beskrivelser.
Nu skal jeg beskrive min morgen. Den er lidt tåget, som vejret udenfor. Uigennemsigtig. Jeg forsøger ikke at fortolke. Nogle gange skal man lade være. Man kan gå gennem tågen et stykke tid, for at komme ud på den anden side ... klogere. Se det var tågesnak! :0) Men månen ... hun taler klart og tydeligt.
Jeg er dybt fascineret af månens betydning både på mig selv og på naturen i det hele taget. Den cyklus, hun repræsenterer. Den dybe, vandholdige klogskab.

4 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Sikke mange oplevelser og sansninger du får fordi du er ude med hundene hver morgen. Det kan jeg godt "misunde", selvom jeg ved det også af og til må være lidt svært at komme afsted.

    Det er tankevækkende, hvad du skriver vedr. skrivestil og personlighed. Du skriver om det store i det små, filosofisk og langsomt. Det kan jeg rigtig godt lide.

    Jeg er langsom om morgenen og kan bedst lide at have god tid, drikke en masse kaffe og skrive en mail eller en kommentar eller lignende.
    Dejligt det er fredag og en weekend er i vente. Håber din bliver god.

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Hvorfor drages vi sådan af månen? På en helt anden måde end af solen, synes jeg? Jeg bor jo højt oppe med frit udsyn og stort set hver aften inden jeg går i seng kigger jeg lige ud for at se, hvor hun er... der er noget beroligende i, at hun hænger der og er konstant i tilværelsen!

    SvarSlet
  3. Ja månen er ganske fasinerende. Jeg fornemmer den gemmer på mange hemmeligheder... Jeg kigger også altid efter den når jeg er ude i mørket.

    Ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Mon ikke det er en kvinde-ting, det med at fascineres af månen?

    Cyklus, det runde, lys osv?

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.