mandag den 11. januar 2010

Månelandskab

Da jeg kom hjem fra arbejde, trak jeg i det varme tøj og så gik jeg med den første hund, den brune hundetøs. Vi kan godt lide at gå tur på marken bagved gården. Det er p.t. en græsmark, så der er rimelig plant og perfekt til en lang tur. Her kan vi gå uforstyrret. Der er ingen biler, som suser forbi. Man skal ikke passe på og hoppe ind til siden. Man kan bare gå.
I dag følte jeg mig hensat til månen. Efter snefygningen og stormen i weekenden, har sneen blandet sig med jord og ligner nærmest aske. Små bunker aske ... en underlig farve. Her gik vi, hunden og jeg, vægtløse i vores helt eget månelandskab. I horisonten dansede solen ned i et farveorgie af rød, orange og noget blåt, der kunne varsle sne. Jeg følte, at jeg bare kunne gå og gå mod horisonten. Jeg var let som en fjer i aftenkulden. En astronaut i elefanthue og med nye skihandsker - ledsaget af min månehund.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig tur:) Er det ikke godt og gå slik? Jeg nyter det....
    Har hatt deilige turer her også i dag...
    Nyt kvelden også...klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en helt perfekt tur. At kunne gå i sine egne tanker og pludselig er man hjemme igen - det er da fantastisk. God aften til dig og din skønne månehund :P Knus

    SvarSlet
  3. Jeres eftermiddagstur lyder lidt spacet...Og så dig med elefanthue... :-) Så månelandskab er vist det helt rette udtryk. :-) Det er godt at høre, at du er parat til ude-væren igen efter din indedag.
    Men det lyder som om det midtsjællandske landskab er mere brutalt i øjeblikket end det nordsjællandske (ihvertfald omkring mit område).
    God aften til dig med en god kop te.
    Kh Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.