søndag den 17. januar 2010

Lige om lidt


Sådan en morgen har man bare lyst til at blive under dynen. Blive i mørket. Blive i varmen. Men noget fik mig til at stå op. Bevidstheden om, at dagen var i gang derude. Tanken om varm kaffe med mælk og gode øko-boller med tranebær. Lysten til alligevel at komme op og i gang med noget af alt det, jeg gerne vil bruge min dag til. Morgenmaden var god serveret med tid og omhu. Der er stadig en halv kop kaffe tilbage, mens jeg sidder her og tænker lidt efter. Tager mig sammen til at komme ud, derud i stormen og det grålige vintervejr, som er alt og intet. Vinden hyler fortsat derude, har efterhånden sat et helt orkester sammen og øver sig tilsyneladende på den helt store koncert. Herinde venter hundene på deres tur. Det ved jeg. Det mærker jeg. Jeg tøver lidt, mens jeg nyder min kaffe, vel vidende at det er bidende koldt derude. Jeg bryder mig ikke om stærk blæst og endnu mindre om storm. Det er anstrengende, næsten stressende. Men jeg bryder mig bestemt om gåture med hundene og jeg snyder dem ikke! Lige om lidt så går vi. Lige om lidt.
I Nordnorge er der nu 4 dage til solen kigger frem igen. Her ryster januar på hovedet, når jeg spørger om sol. Hendes udtryk siger alt. Det skal jeg vist ikke drømme om nu. Ikke nu.

2 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Tænk på når foråret lader sig fornemme. Du vil mærke det 100% fordi du har kæmpet med vind og regn og mørke.

    Det eneste positive man kan sige om vejret lige nu, er at man nyder at komme indenfor igen, og vil være stolt og tilfreds med at man begav sig ud i det.

    Jeg blev glad for din kommentar på min blog. Det er dejligt at mærke genkendelse og forståelse hos et andet menneske (ukendt og alligevel ikke).

    Jeg er ved at læse Norwegian Wood. Hovedpersonen i bogen er en lidt ensom ung fyr. Om søndagen vasker han tøj og stryger. Og fordi hans hverdag er lidt trist, fortæller hovedpersonen sin kæreste via brev, at om søndagen trækker han ikke sin fjeder op.
    Det er en lille sætning, men jeg forstår den godt, og jeg synes den siger meget. - det er i øvrigt en god bog.

    God søndag

    Kh Karina - jeg trækker heller ikke min fjeder op :)

    SvarSlet
  2. Karina, du har ret. Faktisk synes jeg næsten at turen med hundene var lidt fascinerende her til morgen. Jeg fik kæresten til at gå med, så tog vi alle 3 hunde ud på en gang. Det blæser kraftigt, det er bidende koldt. Det er bare så meget vinter og ganske ubamhjertigt. Men alligevel er der noget ... oplivende ved det. Trods alt!
    Jeg har besluttet mig for en lille løbetur inden frokost. Det er skørt, for vejret er ikke til det, men jeg har virkelig brug for bare at løbe lidt.
    Håber du får en god dag. Og nogle gange skal man ikke trække sin fjeder op vel? :0)
    Kh Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.