onsdag den 27. januar 2010

Grøntsager og Garmin


Jeg har lidt mere tid over morgenkaffen i dag. Er stået senere op. Det er nemlig hjemmearbejdsdag. Det er ikke noget, jeg har fast, jeg samler lidt sammen og i dag står den på oversættelse og designmanual.
I dag er det også grøntsagsdag. På trappestenen stod kassen fra Aarstiderne fyldt med friske økologiske grøntsager. Det er altid spændende, hvad der gemmer sig i kassen. Jeg lader mig overraske og kigger ikke på hjemmesiden i forvejen. Hver anden onsdag kommer der en ny forsyning. Så må menuen følge trop. Jeg skal vist også lære ikke at købe tomater dagen før Aarstidernes kasse kommer. Det gjorde jeg i går og nu har vi vist tomater nok. Ingen tvivl om at de skal på menuen ... og med i madpakken!
Jeg synes det ser meget mørkt ud derude. Jeg har ikke gået med hundene endnu. Vil vente, til lyset titter frem. Bare lidt. Men jeg er ikke så sikker på, at solen besøger os i dag. De har faktisk lovet sne. Mere sne.
I går bestilte jeg med en ny Garmin Forerunner. Min anden Garmin har holdt ca. 4 år og nu gider den ikke rigtig mere. Den går ud, mens jeg løber. Den er ustabil. Min Garmin er en fast del af mit løbeudstyr og ikke mindst motivation. Den kan jeg ikke undvære. Jeg kunne få en Garmin Forerunner 205 til meget rimelig pris, så nu har jeg bestilt den på nettet. Den har alt, jeg skal bruge. Jeg skal ikke have en mere avanceret udgave, denne dækker mit behov. Glæder mig meget til den kommer med posten. Så er jeg virkelig klar til forårets løbeture og i det hele taget.
Er jeg også klar til dagen? Tja, hvorfor ikke? Sådan en hjemmearbejdsdag er da ikke at kimse af!
Januar pakker ligeså stille derude. Hun har en del bagage. Men bare rolig, hvisker hun. Jeg tager først afsted på søndag ...

6 kommentarer:

  1. Lyder skønt med en hjemmearbejdsdag. God arbejdslyst og god tur ud med hundene når det lysner. Her har det sneet en lille smule i nat - vi må se om der kommer mere i løbet af dagen. Knus

    SvarSlet
  2. Godmorgen Megan
    Her sidder jeg også med morgenkaffen og en stille stund. Lillepigen er også hjemme indtil videre og får lidt morgenro med sin havregrød. Det er skønt, når vi kan have stille morgener med tid nok.
    Det er dejligt, at du kan have hjemmearbejdsdage. Det må give en anden ro på dagen, trods det arbejde, som venter og som skal laves. Bare det at man ikke bliver forstyrret.
    Her i Karlebo sner det nu, og fuglene skutter sig og hopper rundt efter de frø, vi smed ud i går. På trods af at vi alle er lidt trætte af det, bliver jeg altid barnligt glad, når det sner.
    Du må få en god dag hjemme.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  3. Godmorgen..
    Ja. gråt ser det ud i dag, og det har drysst med hvid puddersukker her i nat..
    Lækkert med en kasse vitaminer..

    SvarSlet
  4. Sikkert deilig med en arbeidsdag hjemme. Skulle ønske det gikk an å få grønnsaker på døren her også, smart:)
    Major og jeg holdt på å blåse av veien på tur i dag, helt villt.
    Ha en fin dag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Hei Megan!
    Takk for besøk på bloggen min, og så hyggelig at du la igjen kommentar. Da fant jeg bloggen din også :)
    Du har en fin blogg, og her var mange vakre bilder! Jeg kommer gjerne tilbake.

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlet
  6. Hej Megan,

    Dejligt med sager i vente. Jeg har også garmin 205, for jeg kan ikke finde ud af det m. puls.

    Håber det er en god kasse du får og gode opskrifter.

    God arbejdslyst derhjemme.

    Kh Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.