søndag den 17. januar 2010

Jeg gjorde det da


Jeg løb min tur som planlagt. Jeg begav mig afsted med IPod og Garmin og en masse tøj inklusive den grimme elefantløbehue, som giver den fornødne varme. De første skridt mod vinden, stiv kuling, var forfærdelige. Jeg kunne ikke få vejret. Kulden var forbavsende kold, isnende og min vejrtrækning udeblev næsten. Jeg var tæt på at vende om. Fortrød øjeblikkeligt, at jeg ikke var kørt ud i skoven, hvor der i det mindste ville være lidt læ. Men nu var jeg på vej.
Jeg løb ned i den lille skov, som egentlig bare er noget krat, lidt træer, med en sti man kan følge rundt. Jeg løb i ganske høj sne. Dér var vinden knap så dræbende og jeg holdt farten sådan da.
Det blev ikke nogen lang tur. Men det blev en tur. Små 4 kilometer. Ud og hjem. Det føltes absurd at løbe der med iskolde hænder i løbevanter, der på ingen måde kunne holde isvinden ude. Men jeg gjorde det da!
Og det gjorde så godt med det varme bad og frokost bagefter.

7 kommentarer:

  1. Pyyyhh - jeg beundrer dig, at du kan gøre det i denne kulde!!! Et varmt bad har virkelig været tiltrængt :-)

    Jeg ville ønske, at jeg 'kunne finde ud af' at løbe - det er da den bedste motionsform - og helt gratis (udover udstyret selvfølgelig). Men det må være dejligt - og en skøn tilfredsstillelse, når man er tilbage i varmen!

    Nyd din søndag aften :-)

    SvarSlet
  2. Nille, ja for mig er det absolut den bedste motionsform - fordi den er så fri. Man kan gøre det når som helst og hvor som helst ... også i streng kulde! Men ja, badet gjorde godt og bagefter har man pokkers god samvittighed :0)
    God aften til dig!

    SvarSlet
  3. Hej Megan
    Du kom af sted i løbeskoene! Det lyder som noget af en polaragtig ekspedition i iskold blæst. Og du har ret - skoven giver læ - for det meste af tiden da.
    Hvordan fungerede løbelinen? Eller blev turbohunden hjemme i det kolde vejr?
    Fortsat god aften til dig inde i den varme stue...:-)

    SvarSlet
  4. Katrine, jeg lod turbotøsen blive hjemme. Så det må blive næste gang! Ja, et var en kold fornøjelse fordi jeg løber på landevejen ude blandt åbne marker!
    Du må også have en dejlig aften!

    SvarSlet
  5. Jeg har stor respekt for at du kom ud at løbe i det vejr. Uha hvor en kold omgang. God aften til dig. Knus

    SvarSlet
  6. Så bra du fikk en løpetur:) Kort men du fikk løpt:)) 4 km er vel ikke så kort da, skikkelig sprek du. Kunne tenkt meg å begynt å løpe litt igjen jeg også...her er det jo så flatt som i DK så jeg får ikke den helt store kondisjon av å gå.
    Sterk vind her også...
    Ha en flott søndagskveld, klem til deg:)

    SvarSlet
  7. Hej Megan,

    Det var bare så flot du kom afsted. Jeg har tænkt på dig, for jeg har læst dit indlæg vedrørende den ven du havde, der er død.
    Jeg vidste ikke hvad jeg skulle skrive.

    Døden er så uigenkaldelig, og de ord man gerne ville sige eller have sagt, kan ikke længere modtages.

    For omkring et år siden, døde min søster x-kæreste som var blevet en ven til os alle i familien. Jeg nåede ikke at se hans butik, som han ellers flere gange havde sagt vi skulle. Tiden gik bare og pludselig var han væk.

    Vi må skønne på hinanden og livet mens vi har det. Men det tror jeg nu også du gør! Måske er det den ære man kan vise de døde. At man mindes dem...

    Hav en god aften.

    Mange gode tanker til dig
    Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.