torsdag den 28. januar 2010

Hyggefad, håb og håndbold


Så blev det aften. Kæresten er meget træt! Han har kørt sneplov hele dagen og det siden kl. 4 i morges. Så han glæder sig til at se sofa. Kunne dårligt holde sig vågen til aftensmaden, som ellers var en ny opskrift: Hyggefad med kylling og broccoli. Jeg så den på Arlas hjemmeside og sjovt nok havde jeg netop alle ingredienserne hjemme, ikke mindst fordi grøntsagerne blev leveret af Aarstiderne i går. Opskriften foreslår at man spiser ris til, men det har vi fået en del af på det sidste, så jeg lavede pasta til. Det smagte formidabelt! Nemt og godt på en hverdagsaften!
Der kommer snart håndbold ... vi slog jo Norge og skal nu banke Kroatien for at komme videre til semifinalen. Jeg siger ikke noget, men spændende bliver det!
Og så håber jeg snart at se et glimt af foråret. Bare en gnist. Månen sidder deroppe på nattehimlen og ved bedre.

4 kommentarer:

  1. Stakkels din kæreste, godt du serverer hyggefad for ham ;)

    Fine fotos af månen og himlen. Vi må lære at elske vinteren, for den bliver vist lang.

    Her står den også på håndbold, brændovn og tidligt i seng. I morgen er det heldigvis fredag!

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Så har din kæreste vist også arbejdet for de næste par dage....:-) Det lyder meget lækkert med den opskrift. God anvendelse af broccoli, som jeg altid køber, og så ender den inde bag de andre grøntsager og bliver gammel. Den må prøves en dag snarest.
    Og så fine fotos af fuldmånen. Det ser jo flot ud...
    God aften til jer begge.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  3. Karina, jeg prøver virkelig at elske vinteren. Fange det bedste, den har at byde på. Og jeg synes faktisk at der har været mange smukke naturstunder her i januar måned. Ærgerligt med håndbolden ... øv øv.

    Katrine, ja det var faktisk en super opskrift. Meget enkel. Jeg smed også lidt peberfrugt i. Jeg kan ikke tåle for meget broccoli på en gang, men det gik fint i denne opskrift og det smagte virkelig dejligt.

    Månen lyser stadig derude ... og jeg siger godnat!

    Kh Megan

    SvarSlet
  4. Så nydelige bilder du har tatt av månen. Nå er månen nærmere enn jorda enn til vanlig, og på lørdag er årets største fullmåne :)

    Jeg så også håndballkampen mellom norge og Danmark... Og i dag tapte Norge for Island, så da er VM over for oss. Vet ikke hvordan det danske laget ligger an, men ønsker de lykke til.

    Ha en god helg :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.