torsdag den 14. januar 2010

Hjemmearbejdsdag

Der er nye rutiner i spil i dag. Jeg har nemlig hjemmearbejdsdag. Jeg har sovet en halv time længere og jeg venter med morgenturen med hundene til det er lyst udenfor. I dag kan jeg selv planlægge tiden og mit program. Det er en god fornemmelse. Næsten som at have fri.
Udenfor blæser en stiv kuling. Jeg kunne høre vinden hyle, så snart jeg vågnede. Januar er vinter med stort V. Der bliver ikke sparet på kulden. Blæsten får lov at rase, sneen har også fået frit slag. Lad det komme, siger januar og ler. Det er jo vinter. I er vel ikke sarte, vel? Næh, tænker jeg, jeg er vel ikke sart? Jeg har jo tøj til det. Men i mit stille sind og i hele min krop længes jeg efter forår og varme. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide dig januar, men ... Jeg ved det godt, svarer hun og har tilsyneladende læst mine tanker. Men jeg har min berettigelse. Du ville faktisk savne mig, hvis jeg ikke var der!
I Nordnorge er der nu 7 dage til solen kommer. Her er der kun en times tid, til vi igen ser lyset. Og til jeg går tur med hundene, inden jeg sætter mig til rette med en kop te og begynder mit hjemmearbejde.

8 kommentarer:

  1. Det lyder skønt med en hjemmearbejdsdag. Det er hundene garanteret ikke utilfredse med ;-) Ja det blæser vist en del i dag. Jeg holder mig inde hele dagen for nu VIL jeg altså være feberfri. God arbejdslyst og god dag. Knus

    SvarSlet
  2. Åh, du er heldig, at du har mulig for at arbejde hjemmefra! Det må være dejligt at kunne planlægge sin dag selv.

    Ha' en dejlig dag, klem :-)

    SvarSlet
  3. Samme vær her også...vinden uler og det er -5 grader.
    Major trivdes ikke i dag heller når vi var på tur. Sola skinner og det er en vakker januardag.
    Der jeg jobbet før, kunne jeg ha hjemmekontor. Det var deilig men arbeidsdagene ble oftest litt lengre..
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Jeg er også stor fan af hjemmearbejdsdage her om vinteren. Jeg tog både mandag og tirsdag til formålet. Heldigvis er der ingen, der behøver mig... chefen sidder i England; jeg er ansvarlig for de nordiske og baltiske lande og sidder i Belgien... og så længe min mail og mobil er åben, så er jeg faktisk mere effektiv end på kontoret, hvor man bliver forstyrret af andres snak.

    Men jeg er også superdisciplineret. Jeg kunne ikke engang finde på at sætte en vask tøj over, når jeg arbejder hjemme. Jeg arbejder uden tvivl mere og længere end på kontoret - men når jeg lukker så lukker jeg... og der er en time længere at sove om morgenen :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det er ikke så tosset med en hjemmearbejdsdag i ny og næ. Jeg samler altid sammen og når der er "arbejde nok, sidder jeg hjemme med opgaver, som kræver koncentration og fordybelse. I dag er det nogle oversættelser.
    Nille, ja det kræver da en vis selvdisciplin! Jeg kan dog godt finde på at sætte en vask over, det er jo blot som en kort pause, man under alle omstændigheder har brug for i løbet af dagen :0)!

    SvarSlet
  6. Hei Megan.
    Jeg jobber hjemme når jeg vil, og i dag sitter jeg hjemme og skriver. Innimellom setter jeg på en maskin med klær og slipper Cora ut i hundegården. Fremdeles er det lyst og jeg ser at jeg må ut og plukke bæsj der i hundegården. At en liten hund kan produsere så mye... ;-)
    Så hyggelig at du nevner oss her nord i bloggen din.
    Jeg liker så godt å lese deg, du skriver vakkert om din dag. Glad for at jeg fant deg. Klem fra Eirin

    SvarSlet
  7. Jeg hadde hjemmekontor i mange år, men å være hjemme hver dag blir for ensformig (selv om det er uendelig fleksibelt).
    Nå holder jeg til i et kontorfellesskap, og tar enkelte dager hjemme. Det er en perfekt ordning. Og som du sier - da føles det nesten som fri, selv om man får gjort alt man skal på jobb og enda litt til.

    Jeg bor også i Nord-Norge, men litt lengre sør enn Eirin, så her har solen allerede vist seg. Bare noen minutter av gangen disse første dagene, men likevel så livgivende.

    Ønsker deg en fin helg!

    Pludrehanneklem

    SvarSlet
  8. Hei igjen, å kose seg er det samme som å hygge seg:)
    Kos deg:))

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.