søndag den 3. januar 2010

Frostløb

Så fik jeg den endelig - årets første løbetur! Jeg har hele dagen været fast besluttet på, at jeg skulle ud og løbe i dag. Jeg har absolut haft det meget bedre i dag og ikke mærket særlig meget til forkølelsen, som egentlig heller ikke har været dér sådan rigtigt og dog alligevel. Efter et par timers utålmodig venten på, at jeg havde fordøjet min gode frokost efter traveturen ved Skjoldnæsholm, trak jeg så i løbetøjet og ikke mindst min nye løbehue. Den var jeg meget spændt på! Det er egentlig bare et rør med hul til øjne og næse. Det vil sige, at det er en kombineret hue og halsvarmer. Spændt trak jeg den over hovedet og måtte da lige se mig selv i spejlet. Hold da op, jeg blev helt bange! :0) Jeg lignede en bankrøver - maskeret og uigenkendelig. Heldigvis. Jeg ville også nødig genkendes derude på landevejen i den mundering. Men vil man løbe i 9 graders frost eller ej? Jeg vil! Og jeg gjorde det i ført min nye elefantløbehue med hul til øjne og næse. Jeg mærkede med det samme den gode forskel ved ikke at indånde den iskolde luft. Mine næsebor fimrede, da kulden dansede ind og ud, men jeg fik ikke kold luft i lungerne. Løbehuen er ganske enkelt genial! Man ånder igennem den og holder sig varm. Jeg løb og løb og blev mere og mere taknemmelig for, at ekspedienten i Sportsmaster i går havde anbefalet netop denne hue. Den sad lige ... ja ikke i øjet, men i hvert fald over munden og det gjorde, at jeg sagtens kunne løbe i de mange graders kulde og endda med lidt iskold vind oveni, uden at føle spor ubehag. Tværtimod.
Jeg fik løbet 4 kilometer. Jeg var fristet over ende til at løbe den længere tur rundt på 6,5, men jeg var endnu engang snusfornuftig og drejede af, ned af min cross-sti gennem skov og krat, ud på markvejen og tilbage mod huset. Jeg har jo lige skrantet! Det var 4 gode kilometer, masser af energi og en værdig tid alt taget i betragtning. Hurra for min nye løbehue og årets første løbetur!
Nu har jeg fortjent min granatæblete og en god lille - og sund - middag til at fejre hverdagens kommen.

4 kommentarer:

  1. Det lyder jo skræmmende med dit udseende iført dén hue. :-D Men effektiv lyder den. Jeg har set en anden løber med sådan et stk. aktivistudstyr, og man har jo ingen anelse om, hvem der gemmer sig bag. Jeg ser virkelig frem til et billede af dig med den på....:-D
    Og godt gået, at du kom af sted. Jeg ved jo, hvordan man har det med snuen og snotten og energien.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. "Min" Sportsmaster startede udsalg igår, jeg tror lige, jeg vil over og se efter sådan en hue der.
    Det lader til kulden har bidt sig fast.
    Også er det første arbejdsdag. Åh, jeg kunne nikke genkendende til dine følelser omkring det.... men det gik heldigvis næsten over opad dagen. Håber du får en god dag der med god energi.
    Tak for din søde kommentar på min blog.
    Kh karina

    SvarSlet
  3. Jeg tror, det var fornuftigt at nøjes med en løbetur på fire kilometer, når du lige har skrantet. Og huen lyder bare helt genialt til de kuldegrader, vi har i øjeblikket :-)

    God mandag til dig!

    SvarSlet
  4. Madame, ja huen er virkelig god! Glæder mig til næste løbetur med den på.

    Karina, desværre var huen ikke på tilbud, men den var nu heller ikke dyr. Den koster 100 kr. og er en Newline. Den fungerer altså!

    Katrine, ja det er irriterende, når man skranter lidt og bare vil det hele. Også svært, synes jeg, at finde ud af, hvad man bør gøre: Nogle gange har jeg nemlig løbet dårligdom væk, men det andre gang bliver værre.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.