søndag den 10. januar 2010

Forkølelsen tog mig med storm ...

Det stormer derude. Vinden hyler i træer og huset. Det lyder meget dramatisk. Sneen fyger op fra marken og bliver kastet ind over hegnet og haven. Rammer vinduerne. Havelågen blæser op og kæresten har været ude og binde den fast med snor. Det ser ud til at holde indtil videre. Hundene måtte nøjes med morgentur i haven.
Jeg blev overmandet af forkølelsen i går, den, der bare har ligget og luret så stille. Mens vi sad og spiste den skønne velkrydrede karrygryde, brød den ud, forkølelsen. Kom bare løbende, greb mig og var fuldstændig ligeglad med mine protester. Nu sidder jeg her og snotter og tænker bare: Indedag! Der er vist ikke andet for. Vejret er for vildt, koldt og ikke til forkølelse.
Hundene er heldigvis forholdsvis trætte ovenpå i går. Vi havde jo gæster, Sidse og Julle kom og bortførte golfen og spiste med af den gode karrygryde. Så hundene fik leget lidt, var i haven ... spillede op. Julle som er en hund af mindre størrelse kan blive noget så stor, når han er i byen med damerne.
Nuvel, så må det blive en indedag! Der er stadig lidt tilbage af Flaskepost fra P, den vil jeg gerne læse færdig. God varm te. Lidt musik - alternativ til den larmende heavy rock, som stormen har gang i derude.

3 kommentarer:

  1. Ohh, det var en god gryde.. Og hvor er det synd, at du skal bruge din weekend på en forkølelse. Tak for gæstfrihed til dig og kæresten.

    SvarSlet
  2. Jeg tror nu, at jeg klarer den i dag. Vejret indbyder helt klart til indedag. Hundene har været i haven et par gange. De nærmest flyver rundt derude! Nej, jeg skal ikke vove noget. Jeg læser Flaskepost fra P og drikker te (og det rimer!).
    Vi har gryderester til i aften. Tro mig, dagen derpå er den endnu bedre! :0)

    SvarSlet
  3. Forkjølelse er ikke gøy...har hatt den selv men den holder på å slippe taket nå, heldigvis!! Du får nyte innedagen, du har iallefall ikke noe å gjøre ute i stormen:) Jeg er ikke værredd men snøstorm liker jeg ikke!!
    Karrygryte..nam..
    Nyt dagen din og god bedring:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.