søndag den 10. januar 2010

Forberedelser

Mens stormen raser og jeg med en vis ærgelse må konstatere, at jeg bestemt ikke kommer ud og løbe i dag, begynder forberedelserne at gøre deres indtog. For forberede mig - det kan jeg!
Inspireret af Katrine har jeg nu fundet en jogging-line på nettet, som jeg har bestilt. Jeg er sikker på, at det vil gøre løbeturene med Keeva mere behagelige, for det må være en stor fordel af have hænderne fri. Jeg bliver ofte trukket skævt, når jeg løber med hende. Som det fremgår af Katrines indlæg, er det virkelig en god ting at have sådan et joggingbælte, så nu er det bestilt! Glæder mig til at afprøve det.
Jeg har lavet ny løbemusik til min IPod. Den er klar, musikken, og venter bare på mig, vejret i en lidt mildere form og det bestilte joggingbælte.
Vaskemaskinen hjælper også til med forberedelserne. Al løbetøjet er ombord og bliver skånsomt vasket. Når det har hængt og er blevet tørt, er også det klar til de kommende ture.
Det er godt med forberedelserne, mens storm og forkølelse raser. Det giver da en vis tilfredsstillese og gå ned på udstyret - det gør jeg ikke :0)

16 kommentarer:

  1. Surt med endnu en forkølelse. Jeg synes du har været hårdt ramt af den slags ... eller husker jeg helt forkert?
    Har godt set sådan et joggingbælte i en ny forretning, skal bestemt også have fat i et. Nu er det vel snart ok at tage hundepigen med på løbetur. Hun vil elske det.
    Din "lys-hue", er det et pandebånd med en lampe eller er det en "ali-i en"? Kunne virkelig godt bruge sådan en lampe både når jeg går mørke-tur med Apache og når jeg er hos hestene. Hvor har du købt den?

    SvarSlet
  2. T, næh jeg synes ikke jeg har været hårdt ramt i år. Meeen, har flere gange været lige ved og allerede nu er det igen meget bedre. Kommer og går ... men jeg bliver vist indendørs i dag!
    Du kan sagtens begynde at træne hundepigen op til løbeture nu, hun har alderen til det. Aimee har været med på mindre ture, men det bliver nu Keeva, som bliver den faste makker på de længere ture. Hun er og bliver turbotøsen!
    Det er en pandelampe. Min kollega købte den for mig på Fyn faktisk ... hun skulle også selv have en. Det var sådan en forretning ala Spejdersport, men det hed den vist ikke. Noget med "fritid" ... Den er rigtig god og uundværlig, når man skal bevæge sig ude i mørket med hundene, syn's jeg. Bortset fra at sneen giver godt lys i øjeblikket.

    SvarSlet
  3. En slik sele er et must når du skal løpe med hund. i min korte karriere som løper:)) brukte jeg slik på Major. For som du selv skriver, det er godt å ha hendene fri når man jogger.
    Fortsatt god bedring, så håper jeg været roer seg.
    Vi har vært på en deilig lang tur:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Hej Megan,

    God indedag. Jeg tror, du får samlet en masse god energi, du kan bruge når du skal ud på tur. Det er noget lækkert grej, du har bestilt.

    JEG VIL OSSE HAVE HUND OG JOGGING-LINE ;)

    Håber du får læst bogen færdig og drukket en masse god te. Tror jeg vil sætte endnu en kedel over.

    God dag og god bedring

    Kh Karina

    SvarSlet
  5. Hej Meg :0)
    Dejligt at I fik jer en god tur i det fri! Jeg listede mig også lige ud med hundene, måtte bare have lidt frisk luft. Forkølelsen har det bedre og jeg holdt mig varm!
    Kh Megan

    Hej Karina
    Ja, det er skønt med hund og sikkert en klar fordel med jogginglinen. Den glæder jeg mig til! Som du kan se, var jeg lige ud med hundene en tur. Måtte bare have frisk luft! Brugte elefanthuen med fordel, man holder sig virkelig varm.
    Skål i te :0)
    Kh Megan

    SvarSlet
  6. Hej Megan,

    Her får du opskriften, den er fra en kogebog, som hedder "Rodfrugterne" bogen er fra Årstiderne

    Selleri m. torsk og oliven:

    500 gr. knoldselleri
    700 gr. kartofler
    800 gr. torskefisk
    2 dl kartoffelvand
    olivenpuré/tapanade

    Skræl kartofler og selleri. Skær dem i mindre tern og kog dem møre uden salt. Hæld vandet fra i en skål og gem det. Mos kartoflerne og sellerien. Tilsæt lidt kartoffelvand for at gøre mosen blød og glat og smag til med salt og peber.
    Skær fisken i tynde flager, Spred et lag kartoffelmos i bunden af et smurt ildfast fad. Smør et tyndt lag olivenpuré ovenpå og læg fisken herpå. Krydr med salt og peber.
    Smør endnu et lag kartoffelmos oven på fisken og bag den i ovnen ved 200 grader i 20-30 min. til den er gylden. Servér med syltede rødbeder.

    Sådan lyder opskriften. Vi puttede lidt citron i mos og over fisken, det gik godt. Jeg var tilhænger af også at tilsætte citronskal, men der satte kæresten stregen.

    Det med at der skal serveres rødbeder til, synes jeg virker underligt. Næste gang vi skal lave retten (og jeg synes, den smagte rigtig godt) vil jeg riste noget rugbrød og serverer til. Noget der knaser til alt det bløde.

    Det der er godt ved at få kasser fra Årstiderne er at man bliver "tvunget" til at prøve noget nyt. For eksempel er vi trætte af salat om vinteren, men når vi får det, laver vi alligevel en salat, og synes det er helt godt.

    Hvordan går det med Flaskeposten?

    Kh Karina

    SvarSlet
  7. Tusind tak! Den vil jeg prøve.
    Det går fint med Flaskeposten, er næsten færdig, læser løs :0)

    SvarSlet
  8. Karine, mærkeligt. Efter jeg havde læst din opskrift og skrevet et svar, kom jeg til at tænke på en kogebog, jeg fik af min mor, som netop er om rodfrugter (som jeg elsker!). Og ved du hvad, det er faktisk den "Rodfrugterne". :0) Så opskriften har jeg sørme allerede. Sjovt. Nej, nu skal den altså prøves her i ugens løb så!
    Kh Megan

    SvarSlet
  9. Så har vi allerede tre ting tilfælles: "Rodfrugter", en bror i Værløse og kærlighed til løb :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det smart med sådan et bælte, Megan!

    Og det får mig til at tænke på kreativiteten ved de små vogne, småbørnfædre skubber foran sig, når de løber.

    Rigtig god bedring - jeg håber du snart kan komme ud at løbe igen.

    SvarSlet
  11. Megan, jeg har brug for lidt hjælp.

    For længe siden fandt jeg ved et dejligt tilfælde en skøn skøn blog ... Hotdog mener jeg den hed/hedder. Den er skrevet af Lilli og Lulus Mor ... En rigtig skøn hundemor, der fortæller om livet med de højt elskede hundetøser. Livet med hunde inde midt i Kbb. Hun er journalist og har på et tidspunkt skrevet i en avis ... om livet som hundemor. Det er godt, humoristisk og nærværende skrevet. Nu kan jeg ikke finde den. Får bare at vide at siden ikke eksisterer mere. Kender du den????? Måske hedder den bare noget andet nu.

    SvarSlet
  12. Din blog giver mig lyst til selv at have en blog. Dejligt at læse det du skiver.

    SvarSlet
  13. T, tak. Kender desværre ikke den blog, du beskriver og har aldrig hørt om den. Men jeg vil da i hvert fald gerne hjælpe dig med at lede. Håber du vil starte en blog! Det ville være godt for dig ... og os :0)

    SvarSlet
  14. Er kommet i tanke om, at det måske slet ikke var en blog, men en hjemmeside. Er i tvivl.

    Ja, tror det ville være godt ... på flere måder. Men. Men tøver alligevel.

    SvarSlet
  15. Har fundet ud af at det hed KLUMMER OM LULU da det blev bragt i en avis, men nærmere kommer jeg det ikke. Så ... JA tak til lidt hjælp.

    SvarSlet
  16. T, jeg har ledt lidt og kan se, at den hjemmeside ikke eksisterer mere. Måske kan du finde ud af noget, hvis du kender hendes navn!?

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.