fredag den 22. januar 2010

Fin debut for joggingselen


Så fik jeg endelig afprøvet jogging-hundeselen. Om fredagen har jeg allerede fri kl. 15 og det betyder, at jeg har en time mere i lyset. Det udnyttede jeg i dag og fik afprøvet joggingselen på alle 3 hunde. Ja, de skulle jo ud hver især, så jeg tog simpelthen en tur med dem hver på skift. De skulle lige vænne sig til selen, men så gik det faktisk rigtig fint.
Jeg fik løbet 6,5 kilometer i forholdsvis god fart og med rigtig gode ben. Jeg følte næsten, jeg fløj afsted. Den sidste tur var med turbotøsen og det blev selvfølgelig også den længste - så kom der for alvor fart over feltet og jeg øvede mig i at dirigere hende udelukkende med stemmen, for nu kan hun jo løbe "frit" og jeg har armene fri. Stor fordel! Det gik bedre og bedre og benene bare drønede derudaf. Det var altså en super start på weekenden. Så har man god samvittighed! :0)
Stort tak til Katrine for anbefaling af joggingselen. Hvordan har jeg dog kunne undvære den?
Nu må vi se hvad kæresten finder på med hensyn til aftensmad. Fredag er jo hans dag og ... da han (desværre) ikke laver mad, så bliver det uden tvivl en form for take-away. Han siger mexikansk og jeg siger ja tak. Med et godt glas rødvin til!

3 kommentarer:

  1. Hvor godt! At du fik afprøvet selen og er glad for den. Og du vil ikke kunne undvære den fra nu af. Man bliver afhængig af at have hænderne fri. Og så er det da noget af en løbetur du - og hundene - har været ude på. Friskt af dig at du liiiige tog dem på hver deres tur. Ellers kan du sikkert have flere hund i bæltet? Det kræver sikkert bare lidt mere reb. Jeg kan jo anbefale Bauhaus' rebafdeling...;-) Og så er du for alvor flyvende. "Hjælpemotoren" er dejlig at have på de dage, hvor benene er lidt tunge. ;-)
    Så nu glæder jeg mig bare til lidt billeddokumentation af jer derude flyvende....
    Kan I nu have en herlig fredag aften med et godt glas rødvin til den mexicanske take-away...
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Ja, løpesele er et must:) Bra du er fornøyd med den.
    Bare du slipper og lage maten er det vel greit med take away også?
    Nyt kvelden med god rødvin og masse KOS:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Lyder som en god ide sådan en jogging-hundesele. Håber i nyder middagen og lidt rødvin til. Knus og god aften.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.