onsdag den 20. januar 2010

Drømmetilstand

Det blæser derude. Vinden fyger i ansigtet og morgenturen med hundene blev bare. Jeg gik, de gik. Blandet med vind og vejr og tidlig morgen mørke.
Jeg har været til stand-up show med Stella McCartney. Nej, svarer du bestemt, Stella laver ikke stand-up! Hun laver tøj og parfume. Men ikke i min drøm! Jeg var i London og på et lyssky lille teater i en sidegade, købte jeg og mine venner billetter til Stellas show. Vi nåede ikke at spise aftensmad inden, det var en impulsiv handling, lysten til at se Stella live, så vi snuppede en hurtig sandwich. Hvilket gjorde, at jeg kom lidt for sent til forestillingen. Jeg skulle nemlig have en med rygeost. I London! Men sådan var det.
Senere mødte jeg en pige, som nu ligger i skilsmisse med min kærestes gode ven. Hun og jeg har aldrig været tæt eller noget der ligner. Men hun var glad for at se mig. Jeg fik hendes historie.
Vækkeuret var en ubamhjertig afbrydelse. Uden hensyntagen til min spændende verden, min drømmetilstand, proklarede det at klokken var tid til at stå op. Mørke, drømme. Jeg forsøgte at ignorere det, men den gik ikke. Nu er jeg vågen i min drømmetilstand. Stadig i London og ivrig efter at høre mere til Stella. Men jeg må nøjes med et stænk af hendes gode parfume, for morgenen har løftet mig op fra drømmene og ind i virkeligheden. Altfor tidligt.

8 kommentarer:

  1. Haha, sikke en dejlig drøm, Megan - det er noget forunderligt noget, hvad vi oplever, mens vi drømmer :-) Nogle gange kan man blive helt ked af at blive revet ud af en spændende oplevelse.
    Ha' en dejlig torsdag!

    SvarSlet
  2. Jeah..det var lurt min ven.. Jeg drømte også i nat. Det var små smørebrædter, som var skrevet på, og dem skulle jeg sortere i en eller anden rækkefølge. Wiered.. Stellea..hun.

    SvarSlet
  3. Det skulle virkelig vært mulig å holde på de gode drømmene. ;-)
    Her har jeg tent to lys og skriver litt. Snart skal jeg ut i regn på glatte veier. Men målet er et fint møte med en hyggelig dame og et frisørbesøk, så jeg gleder meg.
    Alt godt fra Eirin.

    Takk for nydelig epost, svar kommer! ;-)

    SvarSlet
  4. Enkelte ganger vil man ikke våkne men bare drømme videre:)
    Vind ja...det har vi også men sola skinner og det er godt.
    Nyt dagen din, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Jeg tror det er et tegn på du skal give dig selv en rejse. Og tja hvorfor ikke London?

    Det er sjovt med drømme, - jeg kan huske en strofe, jeg engang har læst
    ... og måske er de stærkeste drømme det sandest vi når?

    drøm sødt videre

    Karina

    SvarSlet
  6. Madame, ja drømme kan tage os de særeste steder hen. Men på forunderlig vis fortæller de også et snert af sandheden ... God aften til dig.

    Sidse, fik du så lagt de der skærebrædder i orden? Sjov drøm for netop dig. Den slags orden er vel ... ikke lige dig? Men forunderlig ...

    Eirin, selv tak! Jeg håber, at du fik flot økologisk hår :0) Må vi se et billede?

    Major&Meg - I har vel nok fint vejr. Har set dine billeder. Nøj, det ser smukt ud!

    Karina, ja hvorfor ikke London? Har været der mange gange, men det er jo en fed by på mange måder. Måske Stella virkelig laver stand-up i Soho? :0)

    Knus til jer alle!

    SvarSlet
  7. Er det ikke underfundigt, som vores underbevidsthed arbejder, når vi sover? Jeg synes, at det er meget fascinerende, hvilke scenarier vi kan brygge sammen i løbet af natten. Herhjemme fortæller vi altid om nattens drømme - når vi kan huske dem - og der er nogle rimelig syrede ind imellem...
    Din var absolut én af de mere underholdende.
    Kh og god aften
    Katrine

    SvarSlet
  8. Av og til blir ein skikkelig lei seg av at ein våkner, andre ganger glad og tenker: heldivis så var det ein drøm. Det har også hendt at drømmen er så virkelig at ein trur det har hendt i virkeligheten.
    Har også hatt nokre vanvitti morsome drømmer, som eg i dag, mange år etter, skoggler av.
    Ha det godt og DRØM ;))

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.