onsdag den 27. januar 2010

Drømmemanual


Jeg arbejder hjemme, men jeg er ikke koncentreret. Udenfor vælter sneen ned og jeg tager mig selv i at stirre ud gennem vinduet på alt det hvide. Uden tanker. Designmanualen er blevet til lidt men ikke til nok. Drømmene tager over. Hvide drømme. Vinterdrømme.
Det er ikke godt, det her, tænker jeg og slår mig selv i hovedet. Nej, det går virkelig ikke! Men der kommer ikke rigtig noget genialt ud på papiret. Designmanualen har fået et skelet. Men den er ikke fuldendt. Måske skulle jeg i stedet kreere en drømmemanual?
Tænk hvis der fandtes en drømmemanual. Nej, ikke en manual i drømmetydning, men en manual om, hvordan man husker sine drømme. Sine egentlige drømme. Hvordan man fører dem ud i livet. Hvordan man tør turde gøre det.
Hvad er din drøm? Vi har allesammen drømme, noget vi går og drømmer om, men som vi gemmer væk bag hverdagen. Drømmene bliver puttet i skabe og kasser og for manges vedkommende forseglet med en nøgle. Nøglen bliver tit væk. For nogle bliver nøglen væk for altid.
I drømmemanuael står der alt om, hvordan du finder nøglen. Hvordan du låser op. Hvordan du tager dine drømme ud i dagslyset, kigger på dem og forundres på ny. Er det virkelig min drøm?
Ja, det ville i grunden være en dejlig ting, sådan en drømmemanual. Den vil jeg overveje! For nøglen til skabet ... det der drømmeskab ... den har jeg jo lige her!

4 kommentarer:

  1. Godt skrevet:)

    Vi hadde en drøm om å flytte til landet, den fikk vi oppfyllt. Det er en herlig drøm å få oppfyllt.

    Ha en fin ettermiddag og kveld, klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Det er en dejlig tanke med sådan en drømmemanual - det har jeg aldrig tænkt på. Og lige som MajorogMeg herover havde vi en drøm om at flytte på landet - en drøm vi gjorde til virkelighed.
    Ha' en dejlig aften ;)

    SvarSlet
  3. Kender alt for godt til, at tankerne bare vandrer på afveje, når de skal tage sig af noget VIGTIGT! :-) Men det ville være dejligt med en drømmemanual, så man blev holdt fast på dem, som du så fint beskriver.
    Keep dreaming! :-)
    Kh Katrine
    PS. Så fin her ser ud på bloggen din nu. Har du været inde og pille ved CSS-kodningen? ;-)

    SvarSlet
  4. Major&Meg, Madame
    Sjovt at I havde den samme drøm om at flytte på landet. Det var også min drøm i mange år. Og nu bor vi alle på landet. Hvert vores sted ganske vist, men på landet! Drømme går i opfyldelse, hvis man husker dem ...

    Katrine, ja jeg trængte til lidt fornyelse på bloggen. Havde lyst til noget med lidt vand :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.