søndag den 24. januar 2010

Chai og søndagstanker

Sidder over en varm kop sødlig chai, mens stormen hyler derude. Blæser kolde vinde over landskabet og fryser tanker til is. Jeg er mæt og en smule søndagsmat. Overvejer at smide mig over på sofaen med min bog og læse. Lade vind være vind og vejret blive derude. Herinde er der varmt.
Jeg har kørt min mor til stationen. På vejen spiste vi frokost på en kinesisk restaurant, dejligt med rygende varm pekingsuppe. Den skulle forestille at være stærk, men det synes jeg nu ikke. Bare godt krydret. Vi blev mætte og havde en hyggelig times tid over ris og små kinaretter. Nu er mor på vej mod København, jeg drikker chai og tænker små tanker. Ikke det store på sinde denne søndag.
Om en times tid skal jeg ud med hundene igen. Håber virkelig, at vinden stilner lidt af. Den er bidende kold og ikke særlig rar at færdes ude i. Januar ryster på hovedet, men beklager ingenting. Sådan er jeg! Du fik sol i går. Er du ikke tilfreds? Joo, svarer jeg, og drikker en forsigtig slurk af min chai. Men mere vil have mere.

4 kommentarer:

  1. Chai? Dene siste labadorjenta jeg hadde het Chai:) Visste ikke at det var en te som het det.
    Jeg har vært på tur og det gjorde godt:) Nyt turen, tross alt mye vind:)
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  2. Der er mange der drikker chai rundt omkring på bloggende.. Har du en opskrift, det lyder så varm og hyggeligt, jeg så en opskrift på dansukker men den var så omstændtelig...
    God Søndag..

    SvarSlet
  3. Tusen takk for koselig kommentar hos meg:) Nydelig hunder du har og koselig blogg! Er lik som deg, selv om jeg har en annen rase (faktisk to) så liker jeg godt å se på andre hunder/raser for er jo så mange fine!

    Ønsker deg en riktig fin kveld!

    SvarSlet
  4. Hej Major&Meg
    Det var da et fint navn, Chai.
    Jo Chai er sort te tilsat indiske krydderier som kanel, kardemomme, peber og orangeskaller og eventuelt sødet med rørsukker. Det smager godt og er et godt alternativ til almindelig te.

    Mette Lykke, desværre har jeg ingen opskrift. Jeg sprang over "det lave gærde" og købte en bøtte med Chai i Irma. Det er nemt og smager godt. Men ville sikkert være endnu bedre af egen opskrift.

    House of Dogs, hyggeligt du kiggede forbi. Håber du også har en fin aften sammen med dine hunde :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.