tirsdag den 5. januar 2010

Aftenplaner

Jeg har gode planer for aftenen. Først skal hundene have deres mad. De er som altid forventningsfulde og vogter hver en bevægelse. Er det mon nu? Det er det snart. Når hundene er fodret, skal vi have lidt at spise. Kæresten skal dog lige have et varmt bad først. Han har kørt sneplov hele formiddagen. Maden er nem i dag. Det er resterne af den gode mørbradgryde, jeg lavede i går. Lidt ris og brød til. Nemt og godt. Og ikke mindst varmt. Varmen trænger vi til.
I aften vil jeg sidde på sofaen med min IPod og bogen, som jeg er i gang med. Ja, stadigvæk Flaskepost fra P. Jeg har vel 200 sider endnu og læser meget gerne videre. Hvad mon der sker? Nu ved jeg godt, hvem P er. Skal ikke afsløre mere her, hvis du også er i gang med bogen eller måske vil læse den på et senere tidspunkt. Musikken i min IPod er skabt til sådan en aften med vintermørke og kulde udenfor. Skabt til stearinlys, god te og læsning. Evening Realm. Min helt egen hyggeblanding. Stings vintermusik ville dog heller ikke være af vejen på en aften som denne.
Klokken 22 kommer der en krimi, som jeg gerne vil se. Lidt sent, når man skal tidligt op. Måske tager jeg en blunder, mens jeg lytter til musikken, for jeg vil gerne se denne film! Den engelske udgave af Henning Mankels Wallander med Kenneth Branagh i hovedrollen. Sorry Kenneth, de svenske filmatiseringer er en stor tand bedre, men ikke desto mindre er det sjovt at se, hvad englænderne får ud af historien, som jeg både har læst (på dansk) og set (på svensk). Kan jeg mon holde mig vågen? I morgen er det jo arbejdsdag såmænd ... med mindre vi sner inde.

5 kommentarer:

  1. Skal se du snør inne og ikke kommer deg på jobb:))
    Høres ut som du har en behagelig kveld foran deg. Blir ingen utskeielser her heller...
    Nyt kvelden, klem:)

    SvarSlet
  2. Det høres ut som en fantastisk flott kveld, spør du meg? Alt ville passet meg helt fortreffelig. Tur med hund, lesestund med god bok, deilig varm mat, og så krim på tv, ah en flott kveld nå om vinteren. ;-)
    Er den boken du leser en du vil anbefale?
    Alt godt fra Eirin

    SvarSlet
  3. Ja nu kender jeg slutningen på Flaskepost fra P - men jeg skal nok tie stille :P God aften i sofaen . Knus

    SvarSlet
  4. Det lyder som en god plan. Det hele... :-) Fødderne op, lidt tæppe til fødderne, så det ikke bliver for varmt - eller for koldt, en hund - eller to - i nærheden, og så den varme te. Kæresten kan komme til, når han er klar....
    Rigtig god og aften til og for dig
    Kh Katrine

    SvarSlet
  5. Megan, sådan som du har lagt aftenen til rette, må det da ende med en blunder i sofaen.
    Håber alligevel at du var vågen til filmen?

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.