lørdag den 2. januar 2010

10 minutter


10 minutter! Og nej, jeg har ikke bestilt pizza og fået svaret: 10 minutter! Det er bedre en pizza. Dagen er tiltaget med 10 minutter! Vi går mod lyset. Det er en god fornemmelse.
Denne januardag har været lidt anderledes end egentlig planlagt, men så kan jeg lære det. At lade være med at planlægge altså! Jeg fik ikke årets første løbetur i dag, selvom jeg har investeret i en løbehue, i hvilken jeg kan lige en elefant. Håber dog ikke, at jeg vil være så tung endda på årets første tur. Nej, huen skulle gerne give mit hoved den fornødne varme på løbeture på kolde dage. Glæder mig til at prøve huen. I morgen måske? I dag har jeg døjet med "ondt i halsen" og en smule skranten og det kolde vejr taget i betragtning, har jeg været snusfornuftig og udskudt årets første tur i løbesko. Men mine dejlige hundetøser har fået deres ture og vi havde kamera med endnu engang. Fangede januar midt i al sin vinterpragt.
Trods de 10 minutters længere lys er det ved at blive mørkt udenfor. Jeg glæder mig til at gå i køkkenet om ikke så længe og tilberede min kyllinge-æble ret. Den skal i ovnen. Den skal simre med cognac og æblesaft med mynte. Den bliver god, tror jeg.

3 kommentarer:

  1. uhm... lyder god den ret. Vi skal have laks, spinat, ingefær, ris. Rene enkle råvarer ovenpå julens mad. Glæder mig.

    Tak for din hilsen. Jeg har det heldigvis bedre og glæder mig til i morgen. Jeg ved heller ikke hvorfor jeg drak de Spunk, det er normalt noget jeg passer meget på med, for jeg ved godt det er giftigt, og jeg forsøger at undgå tømmermænd.... men det glippede i år.

    Håber du kommer rigtig ovenpå efter din forkølelse og kan komme ud og prøve din nye løbehue. Den lyder god. Jeg skal jo løbe Hylkeløbet og jeg tror, det bliver en kold men smuk fornøjelse. Jeg vil sende dig en tanke, og håbe du også er ude og nyder at være løbende.

    Den tur du gik v. Kirke Værløse, jeg tror, det er der jeg har løbet. Min bror bor i Værløse, tæt ved en lille sø. Turen rundt om den er 6 km, og jeg synes jeg kunne genkende nogle af de omgivelser du har fotograferet. Sjovt, hvis det er tilfældet.

    Endnu et kompliment vedr. de fotos du tager, det er nogle smukke og poetiske billeder du indfanger!

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Karina, det er da et sjovt tilfælde at begge vore brødre bor i Værløse (Kr. Værløse)! Søen skulle vist være omkring 12 km, så måske er det ikke helt den samme, mener det er Farum Sø, men der er jo flere små søer i det område. Meget smukt. Min bror og svigerinde løber også og de fortalte om deres løbeture, mens vi gik der. Talte om ruter m.m. Jeg blev virkelig misundelig! Der er nogle rigtig fine ture.
    Jeg håber at være frisk til en løbetur i morgen. Måske i skoven med turbotøsen. Det ville være dejligt! God tur til dig. Glæder mig til at høre om den :0)
    Og bon appetit.
    Kh Megan

    SvarSlet
  3. Og den 1. februar er dagen tiltaget med 1½ time, og hvert minut, dagen bliver længere, skal være så hjertelig velkommen :-)

    Din kyllingeret lyder dejlig - rigtig god bedring!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.