torsdag den 31. december 2009

Årets sidste indlæg


Tiden er kommet til mit sidste indlæg i 2009. Farvel år 2009. Eller på gensyn i ... 2090. Næppe. Og dog ... man ved aldrig. Ikke helt. Bedst som man tror, at tingene er på en bestemt måde, overrasker de. Tror, jeg kender vejen, den går lige ud og hernede i svinget går jeg til højre, men overrasket må jeg konstatere, at den vej, jeg har valgt, faktisk svinger skarpt til venstre.
Årets sidste løbetur blev den forleden aften i skumringen. I dag tror jeg altså ikke, at jeg skal løbe afsted i kulden. Kan bare mærke, at jeg ikke kommer afsted!Jeg sender en kærlig tanke til Karina, som i dag løber tur med løbeklubben v. Skanderborg og måske tager vinterbad i issøen. Godt gået og løbet! Håber det blev en pragtfuld tur. Jeg vil glæde mig til mange dejlige løbeture i 2010. Planen er, at turbotøsen og jeg lægger nogle af vores løbeture i skoven, ja så skal vi køre efter det, men det kan være anstrengende og en smule trivielt altid at løbe på den samme landevej. Så nogle dejlige skovløbeture er bestemt på programmet i 2010.
Jobbet, uha - det skal jeg snart tage stilling til igen. Jeg vil selvfølgelig give det en chance, nu hvor jeg er dér. Gøre mit bedste, som jeg altid gør og forsøge at medvirke til den nødvendige forbedring. Men jeg må indrømme, at jeg har fundet det meget svært at lave om på den firmakultur, som har eksisteret der i mange årtier og som mange er en integreret del af. Jeg savner tidligere jobs, hvor jeg havde et tæt samarbejde og en god og givende dialog med mine kolleger. Jeg savner den slags kolleger. Måske er det fordi, at jeg er dumpet ned i en mandeverden og mine få kvindelige kolleger påtager sig overvejende mandlige tendenser i jobbet. Måske for at overleve? Jeg må konstatere, at jeg hverken kan eller vil lave om på mig selv i den retning. Jeg er en teamplayer. Jeg værdsætter, at man har tid til hinanden, uden at det går ud over arbejdet og resultatet - tværtimod. Faktisk er jeg overbevist om, at det er den slags kemi og indbyrdes gode samarbejde og kærlig hjælpende hånd, der gør, at medarbejdere leverer excellente resultater. Jeg ved, at jeg vil gøre mig en del jobtanker de kommende måneder og stille en masse spørgsmålstegn ved at være dér, hvor jeg er lige nu. Det selvom at indholdet i mit job faktisk er ret spændende. Jeg må vælge at se sådan på det, at jeg tager det, jeg kan bruge, jeg vil lære hver dag og bidrage. Men jeg tror altså, jeg vil kigge jobannoncer. Bare se, hvad der rører sig. Og hvis det er meningen (?) - så tror jeg på, at der dukker et nyt job op til mig. Hen ad vejen. Hen ad den vej, der svinger til både højre og venstre. Og nogle gange går lige ud, så man kan puste lidt ud ... eller simpelthen bare spurte stærkt derudaf.
Årets sidste indlæg på årets sidste dag, en frostklar og kold dag. Snorkende hunde efter dejlig gåtur. Et snarligt bad. Lidt planlægning. Lidt pakning. Huske ingredienserne til forretten, som jeg står for. Håber på, at der ikke vil være for meget hyl og krudtbrag nytårsaften, for den sorte hundetøs er desværre ikke glad for det. Men hun ender nu altid med at gemme sig i fodenden af sengen med gardinerne trukket for. Dér er hun tryg og det må hun hjertens gerne denne ene dag/nat om året.
Vi ses i 2010. Godt nytår igen igen ... og husk: Tiden kommer!

5 kommentarer:

  1. Å ha trivsel på jobb er kjempeviktig!! Jg har selv valgt og si opp en jobb fordi jeg ikke trivdes. Det dukker alltid opp noe, det er en mening med alt tror jeg.
    Håper på en stille nyttårsfeiring jeg også, tror ikke Major blir så redd hvis det blir litt bråk. Han ligger og sover i buret sitt ved midnatt.
    Ha en deilig overgang til 2010, året ligger der blankt og ubrukt...
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Kære Megan,

    Tusinde tak fordi du sendte mig en kærlig tanke.
    Jeg tog afsted, jeg havde pakket en flaske god rom, håndklæde, klip-klappere, varme sokker, skibukser og uldtrøje med så jeg hurtigt kunne få varmen. Jeg var også blevet moppet på jobbet, ingen troede på jeg turde. Det skulle jeg så bevise ,at det gjorde jeg altså! Man er vel lidt stædig og stolt...

    Nå men isen var for tyk, 5 cm eller sådan, så vi kunne ikke komme i vandet. Det var både en lettelse, men også lidt ærgerligt for nu var jeg sat op til det.

    Der var 5o løbere der løb 21 km rundt om Skanderborg Sø (det gjorde jeg også førhen...) og vi var ca 20 der løb 10, 8 km. Det var en smuk tur med udsigt over søen og vidderne, så jeg nød det meget. Jeg er glad for at komme i klubben igen, der er mange virkelig søde folk. Men det er også lidt svært, når jeg ikke har været der længe, jeg skal ligesom finde "min plads i flokken" igen.

    Bagefter var der boller, varm kakao og champagne, og stemning var god. Det kan mærkes i rummet at der er mange tilfreds glade mennesker med gode fornemmelser i kroppene.

    Det er en god idé at løbe i skoven engang i mellem, jeg ved godt det lige kræver lidt ekstra, når man skal køre efter det - men det giver også noget tilbage. Du kan fornemme træerne, kunne jeg læse. Jeg har det også som om træerne fortæller noget, og når jeg er trist eller stresset er det bedste for mig at komme i skoven.

    Med hensyn til dit job og det der vil komme -
    Jeg tror på, at hvis man virkelig ønsker sig noget, og tænker meget på det, så vil det ske. Det lyder nok naivt, men jeg tror tanken har en stor kraft i vores liv. Jøderne siger jo også noget med: Pas på hvad du ønsker dig, du "risikerer" det går i opfyldelse...

    Man kan ikke vide eller kontrollerer hvornår ændringerne/chancerne byder sig, men man kan være imødekommende og tålmodig.

    Jeg glæder mig til at læse din indlæg fremover. Du skriver godt, om stort og småt. Mange gange findes det store i det små...

    Godt Nytår
    Kærlig hilsen Karina

    SvarSlet
  3. Karina, tusind tak for din beretning! Jeg har virkelig tænkt på dig - godt at høre, at det blev en god tur.
    Vi er på vej mod først København og siden Kirke Værløse, hvor vi skal holde nytårsaften med min bror og svigerinde.
    Så jeg slutter her og ønsker dig et bragende godt nytår masser af gode løbeoplevelser, gode stunder med kæresten og alene .. i det hele taget. Glæder mig til at følge dig på bloggen derudaf :0)
    Kh fra Megan

    SvarSlet
  4. Kære Megan,

    Du har i hvert fald gjort dig mange overvejelser angående jobsituationen i lang tid; måske er tiden kommet til et mere drastisk skridt?
    For vejen er jo (heldigvis) ikke altid bare den slagne lige derudaf!

    Jeg ønsker dig et rigtigt skønt nytår - og masser af godt for 2010!

    Jeg glæder mig til at følge din blog også i det nye år.

    SvarSlet
  5. Kære Megan
    Dejlige ord fra dit tastatur på årets sidste dag. Jeg er glad for at have fundet dig og dine betragtninger over stort og småt.
    Ligesom Karina kan jeg også varmt anbefale skovløbeturerne. Det er opløftende og befriende at løbe i den stille skov, især på de små stier, hvor man sjældent møder nogen.
    Jeg håber, at du finder en løsning på din jobsituation. Det man skal møde op til hver dag, skal bare fungere. Ellers vil det ende med at gå ud over alt andet i hverdagen.
    Jeg håber, at du og de firebenede er kommet godt igennem til denne første dag i det nye år.
    Kh Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.