mandag den 28. december 2009

Romjulen

Det er en speciel dejlig fornemmelse at sidde her ved køkkenbordet på en mandag morgen og have fri. Klokken er over 8, men det er stadig mørkt udenfor. Lyset tøver. Jeg kan lige skimte træerne derude. Denne morgenstund vil jeg fastholde i mit indre, stearinlys og varm kaffe, forbagte økologiske boller, som nu har været i ovnen og er nybagte. De smager skønt. Osten og Mrs. Darlingtons lækre lime lemon marmelade fuldender min morgenidyl. Jeg har ikke travlt. Kan sidde her, mens lyset kæmper mod mørket og de regntunge skyer. Når lyset endelig får overtaget og jeg er færdig med morgenkaffe og mad, blog og hvad jeg ellers har lyst til, så tager jeg "hundetøjet" på og så skal vi ud og gå. Tøserne skal have en på opleveren og trættes lidt, for i eftermiddag skal de være alene hjemme, mens vi spiser efter-julefrokost hos svigermor. Jeg skulle måske kalde det romjule-frokost, for jeg har jo netop lært, at det hedder sådan i Norge :0)
Denne uge skal nydes i fulde drag. Ferie. Jeg suger den til mig, sover, læser, hygger og kan mærke roen i kroppen. Jeg er god til at holde ferie og som dagene går, bliver jeg bedre og bedre. Mit største ønske er, at jeg i denne uge kan være helt nærværende og slet ikke tænke på, at jeg næste mandag skal tilbage til jobbet. Jeg vil ikke engang skrive om mine jobtanker her lige nu. Det er forbudt! Romjulen er mit fristed. Plads til gode tanker, positive vibrationer, til ture med hundene og kæresten, god kaffe og gode venner.

3 kommentarer:

  1. Hvor er du heldig at have fri - det lyder rigtig dejligt med roen, der breder sig i kroppen.

    Ha' en god romjule-frokost!

    SvarSlet
  2. Hej

    Sidder her på jobbet og ville ønske jeg havde taget juleferie...
    Vejret er rigtig fint og jeg håber turen med hundene og romjulen bliver afslappende og hyggeligt.
    Det er skønt at mærke den indre fred, som kommer når man har haft fri nogle dage. Jeg tror det er balsam for sjælen.
    Forsat god ferie!
    Kh Karina

    SvarSlet
  3. Godt å nyte fridager:) Ta alt med ro og gå lange turer med hund. Deilig:)
    Julefrokost heter det i Norge ja:))
    Ha en flott dag, godt du har hunder som kan være alene hjemme. Det liker IKKE Major:(
    Kos deg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.