mandag den 28. december 2009

En hyggelig beslutning

Næh, tænker jeg, jeg har ikke mere på hjerte i dag. Men ikke desto mindre sidder jeg her og skriver. Dag er blevet til aften. Vi har spist julefrokost og hygget hos svigerfamilien. Nu hygger vi i egne gemakker, mætte og matte. Bare en smule. Det har været en fin dag. Vejret har artet sig. Nu funkler stjernerne på himlen derude, det er blevet klart vejr og frost. Luften er skarp og sprød og var det ikke bælgragende mørkt, så gik jeg tur. Jo, jeg har en pandelampe (!) ... men jeg gider ikke vandre i mørke, når nu jeg ikke behøver det. Måske er vejret ligeså frostklart og indbydende i morgen, når lyset kommer. Så skal vi atter ud og gå, hundetøserne og jeg.
Nu lokker sofaen og de næste kapitler i Flaskepost fra P. Videre i historien, det må jeg.

4 kommentarer:

  1. Åh, det er bra deilig å ha en bok og en sofa å lengte til i julen. ;-)
    Er den god den boken du leser? Nå baker jeg og leser blogg innimellom. God klem fra Eirin

    SvarSlet
  2. Hej Eirin
    Ja, den er faktisk ret god, bogen. Det er en krimi af den danske forfatter Jussi Adler-Olsen. Flaskepost fra P. Du kan se lidt mere om den under "Bøger".
    Har faktisk også læst en del norske krimier ... :0)

    SvarSlet
  3. Eirin, nej det passer ikke. Dér skrev jeg da vist bare generelt om bøger. Sorry ;0)

    SvarSlet
  4. Hvor hyggeligt Lene.
    Sønne ligger henne i sofaen og hygger. Jeg sidder her bag...eller foran skærmen..

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.