søndag den 20. december 2009

Molly

Jeg har tænkt på Molly i dag. Jeg tænker altid på Molly med stor glæde, stor varme og får næsten altid tårer i øjnene. Som lige nu.
Molly var min første hund. Hele mit liv har jeg ønsket mig at få hund, men først i en alder af 31 år var jeg klar i livet til at gøre plads til min hund. Det blev Molly. Molly var sort labrador og selvfølgelig årsag til, at labradoren i dag er min absolut yndlingsrace blandt hunde.
Jeg kan så mange historier om Molly. Hun var en ener. Da jeg havde Molly, boede jeg i byen, på Frederiksberg, og vores baghave var Søndermarken og Frederiksberg Have. I Søndermarken må der jo være løse hunde og her slog vi vores folder sommer og vinter. Molly fik hurtigt mange venner og dermed fik vi også mange venner, min daværende kæreste og jeg. Molly banede vej for venskaber. Venskaber som holder den dag i dag. Molly var fantastisk. I dag savner jeg hende igen, fordi vi kom til at tale om, hvordan Molly elskede snevejret som så mange andre hunde og yndede at sætte sit personlige præg på snemændene i Søndermarken! The Molly way!
Molly, jeg savner dig for altid. Du har en stor plads i mit hjerte og den plads er for altid din. Ingen kan erstatte den! Du var en ener og måske mærker du, hvor ofte jeg taler om dig og fortæller om dig. Jeg var heldig, fordi du var min hund og fordi du var hos os i 10,5 år. Så kunne du desværre ikke mere.
Men deroppe i hundehimlen er der sjovt at være, for dér er du. Himmelhunden Molly.




4 kommentarer:

  1. Ja MOLLY elskede snevejret ... og livet. Hun elskede også CHINOOK ... som også elskede Molly, snevejret og livet. De to fik mig ofte til at være totalt til stede i nuet. De rummede visdom om livet. For alt for mange bare tankeløse hunde ...For os: kloge, rummelige og fantastisk sjove livsvenner ... for os og for hinanden. Mon Aladins lampe ville kunne bringe dem tilbage?

    SvarSlet
  2. Godmorgen,

    Der er nogle dyr der bare er helt særlige og som har stor personlighed. Og det ser ud som om Molly var sådan en hund. I var heldige med hinanden. Dyrs glæde smitter, man kan ikke lade være med at blive glad indvendig, når man ser hvor glade og fjollede dyr kan være.

    Tak for dit gode svar mht alene-hjemme-tid. Jeg var glad for at læse at det godt kan lade sig gøre at få en harmonisk hund på trods af fuldtidsjob.

    Jeg har set man kan få sådan en hundesnor, som ejeren har rundt om maven. På den måde kan man bedre løbe med hunden. Og du har ret i at det vil jeg helt sikkert gøre.

    Jeg ville elske at løbe skovene heromkring tynde sammen med min hund.

    God idé at købe julegaver i dag, jeg skal alligevel indtil byen og styrketræne, så jeg tror jeg vil lade mig inspirerer af dig og få købt de sidste. Ikke til at forstå det snart er jul. Inden vi ser os om skriver vi 2010! - og som du skriver, lyset vender tilbage :)

    Rigtig god dag :)

    SvarSlet
  3. Åh jeg bliver helt rørt over at læse dit indlæg. Det er helt tydeligt at Molly havde en speciel plads i dit hjerte. En labrador er en helt fantastik hund - jeg glæder mig hver eneste dag over de mange sjove og spændende oplevelser Kenzo og jeg og min mand har sammen. Det er skønt. God dag til dig og de 3 lab-damer.

    SvarSlet
  4. T, desværre tror jeg hverken Aladin eller andre magiske vidundere kan bringe de to skønne tøser tilbage. De var til låns, men hvilken fryd hver dag var med dem! Som du skriver, kloge, rummelige og sjove livsvenner. Det går aldrig over. De er der stadigvæk. Jeg tror de er sammen nu, for deres venskab var bare helt specielt og gik ud over alle grænser ... og livets.

    Karina, jeg er sikker på, at en hund ville få det fantastisk hos dig. Hvis du er til labber, så vælg en turbotøs som Keeva :0) Så får du virkelig en, som gider løbe og i øvrigt også meget gerne vil trænes og lære både det ene og det andet. Håber du også fik købt julegaver så og hygget dig med både styrketræning og indkøb.

    Anette, ja det er bare nogle fantastiske oplevelser, man har sammen med sine firbenede venner. Det kan ikke forklares til folk, som ikke har hund! Dejligt at I også nyder jeres Kenzo i fulde drag :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.