tirsdag den 8. december 2009

Mit eget kompas

Vi er nået til Decembers 8. dag. Vejret er ... mørkt derude. Jeg har gået med hundene og prøvede at finde et lyspunkt der i mørket. Juletræet med lys på gårdspladsen? Eller hvad med juletræet med lys i vores egen have? Det blæser lidt og skyerne synes tykke og tætte deroppe. Der er ingen afsløringer i retning af, hvordan vejret bliver i dag. Jeg gætter på gråt. Tror der er meget gode odds.
Jeg føler mig i et vist tomrum i dag. Tankerne er på standby. Der er nogle ting på jobbet, som jeg simpelthen undlader at tage stilling til lige nu. Jeg forbliver afventede. Det er en svær øvelse ikke at have en klokkeklar mening og give den til kende eller lade en særdeles velkendt følelse af frustration komme op til overfladen, men jeg må sige, at jeg er blevet ret god til at navigere. Det er som om jeg instinktivt fornemmer, hvad der er godt for mig i den givne situation. Jeg har mit eget kompas og jeg finder vej gennem storm, bølger og flyder også på mere stille vande.
Jeg er nået til mit 46. år. Jeg fatter det ikke. Min alder er en gåde. Jeg ser ikke sådan ud, men jeg ved egentlig heller ikke, hvordan man ser ud i den alder. Jeg ved bare, at jeg ved en masse og at der skam også er en masse, jeg ikke ved. Mit hår er lyst, men der er faktisk en del grå i blandt dem. De grå hår giver liv og highlights og så medvirker de til mere fald i håret. Det er blevet nemmere at have med at gøre. Ser faktisk bedre ud, synes jeg. Det var et hårrejsende sidespring. Morgenen er i gang. Jeg er i tænkeboks uden tanker. Mit kompas kompenserer. Jeg finder vej gennem decembermørket.

2 kommentarer:

  1. Jeg undres mere og mere hvert år... for jeg kan virkelig ikke få det til at gå op, at jeg nu er 41! Men det er jo kun godt, at det ikke føles sådan indvendig!

    Til gengæld kan de der grå hår altså ses ret meget hos mig - og de er heller ikke grå; de er kridhvide! Heldigvis er der nu ikke så mange af dem ;-)

    SvarSlet
  2. Nille, du er jo ung ... kun 41! :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.