onsdag den 2. december 2009

Månelys og frostvejr

Det er den smukkeste vintermorgen. Det er frostvejr og min bil er klædt i hvide iskrystaller. Jeg gik en lidt anden tur med hundene her til morgen, for månen fristede med sit sølvagtige lys og bød os velkommen på marken. Det knitrede under fødder og poter, en helt ny fornemmelse. Det er koldt men næsten vindstille. Jeg kunne sagtens have gået meget længere. Mærket fornemmelsen af sprødt græs under fødderne, ledsaget af månen og hund i snor. Men morgenen kalder, hverdag og meget snart job. Så nu sidder jeg over morgenkaffen, mens hundene leger lidt vildt inde i stuen. De er også oplivet af det friske vinterlige vejr. Frosten byder på nye dufte og indtryk. Alting er forandret.
Jeg kan ikke huske nogen drømme fra i nat. Jeg har ikke sovet supergodt, for nogle gange påvirker fuldmånen - også før og efter - min søvn. Jeg var længere tid om at falde i søvn og vågnede lidt tidligere. Men vejret var værd at stå op til. Mon December også byder på solskin i dag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.