fredag den 11. december 2009

Lidt planer om alt og ingenting

Det er fredag morgen og min PC startede med at gå ned. Jeg stod op og den gik ned. Ha ha ha. Nej, det er ikke blevet bedre med mig i nattens løb. Jeg er stadig træt. Men jeg har nogle sjove tanker! Uglen er stille her til morgen. Det samme er regnen. Det er blevet koldere og jeg længtes efter mine vanter, da jeg gik tur med hundene. Mørket kan jeg regne med. Det følger mig trofast rundt og hjem igen.
Jeg har planer om en afslappende weekend. Lørdag er der ikke noget, jeg absolut skal. Jo, jeg skal gøre lige det, jeg har lyst til! Jeg tror, jeg vil læse. Bare sidde i sofaen og nyde historien om flaskeposten. En løbetur, en gåtur, måske lidt træning med hundene. Der er faktisk mange muligheder. Søndag skal jeg besøge en god veninde, som er flyttet til Roskilde med sin lille søn. Det ser jeg frem til!
Nu kalder dagens pligter. Nej, det lyder ikke godt! Jeg er ikke gidelig. Heller ikke i dag. Men jeg gør det jo alligevel og det går såmænd OK. Finder energien hen af vejen. Behøver ikke lede efter den, den kommer til mig i de mængder, jeg har brug for. Kommer der mon lidt lys til os i dag? Lidt sol? Er det for meget at forlange af december?

3 kommentarer:

  1. Jeg synes, at det lyder fornuftigt med planer om ingenting. Når den sidste energi er brugt på en fredag - så trænger man til det.

    Jeg ved med mig selv, at uanset hvor meget jeg glæder mig til at komme hjem i julen, så er det også 'hårdt'. Det er 8 dage du bor hos og med andre mennesker, og skal følge deres rytme. Selvom det er familie - og jeg elsker det - og dem!

    Men jeg bor alene og er vant til at kunne køre mit eget løb; så inden jeg rejser gearer jeg ned - lagrer stilhed og ro i kroppen... for fut og fart kommer der rigeligt af, når børnene får tag i mig! Denne weekend skal absolut være i laveste gear - en frokostaftale i morgen - og ellers te og bøger i sofaen!

    Nyd din weekend :-)

    SvarSlet
  2. Hej Nille
    Det lyder bestemt også som om du har fornuftige weekendplaner! :0) Håber også du får slappet af og gearet ned.
    Hvornår tager du hjem til jul? Og hvor i landet (DK) er hjem egentlig?
    God weekend!!!

    SvarSlet
  3. Jeg tager hjem den 22. om eftermiddagen - jeg arbejder til den 21. - og igen den 31. hele dagen, som ikke er helligdag hernede.

    Det bliver nok en blanding af 50/50 søster og guldbørn i Tangbjerg ved Ølstykke - og mor i Ganløse. Men der skal også blive plads til en dag i København til at se nogle blogvenner ;-)

    Jeg skal hjem igen den 30 - til arbejdsdagen nytårsaften; men jeg tager til Paris den 2. januar - så nytår bliver helt stille som sædvanlig og som jeg foretrækker det!

    God weekend!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.