søndag den 27. december 2009

Løbetur i skumringen

En løbetur i skumringen, lige dér, hvor dag bliver til aften. Jeg havde den sorte hundetøs med, imens gik kæresten med de to andre tøser.
Det var godt at komme afsted igen, jeg har været holdt tilbage af forkølelse og en masse andre dårlige juleundskyldninger. Det gør ikke noget! Det er tilladt på denne tid af året.
Jeg kan dog anbefale, at man trodser sin ulyst mod det grå og våde, for faktisk var det en meget behagelig tur i tomrumsvejret. Det gav mening og min krop var taknemmelig for at komme i sving igen ovenpå julens lækkerier! Jeg nød turen, regnen, der silede ligeså stille, lyden af løbesko og suset fra turbotøsen i snoren foran mig. Det blev ikke nogen lang tur, men det var helt OK. Det var en tur, der trækker flere med sig de kommende dage. En tur, der åbnede op for posen fuld af gode løbeoplevelser.
Nu har mørket lavet bagholdsangreb og træerne vinker farvel for i dag. Jeg tager mig et bad og så læser jeg videre i Flaskepost fra P.

4 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt med sådan en løbetur i skumringen, Megan! Vi er lige kommet hjem fra en lang travetur - det er godt at komme ud i den friske luft.

    SvarSlet
  2. Det er godt å komme seg ut uansett:) Jeg løper ikke men er ute og går turer hver dag. Med hund i huset MÅ man...heldigvis sier nå jeg:)
    Ha en fortsatt fin jul:)

    SvarSlet
  3. Hei igjen, min venn. ;-)
    Romjulen er dagene mellom jul og nyttår. Trodde det var et ord som dere også brugte i Danmark. Ellers er våre språk nokså like, jeg synes det er lett å både lese og forstå talende dansk. Liker meg godt i Danmark. Vi ferierte der for første gang da jeg var 10 år, dengang var det ikke vanlig å reise så langt på ferie. Så er jeg jo fra langt nord i Norge. (Tromsø, på nesten 70 grader nord. En universitestby som tror den er større enn den er. Vi tror veldig på oss selv og vil gjerne arrangere både mandelakonserter og OL i denne byen.)

    Så enig jeg er med deg om Tiden som kommer. Jeg er av den typen som forsøker å leve i øyeblikket og sparer meg kanskje mange bekymringer av den grunn.

    Jeg falt også for det du sier om deg selv, på reise i ord og stemninger. Slik er det. Tenk å møte noen som sier det med ord.

    God klem, nye venn.

    SvarSlet
  4. Kære Alle
    Dejligt med hyggelige kommentarer på denne mørke decemberdag. Velkommen til mine nye norske venner, hvor skønt at ordene når ud over grænser :0)
    God aften til jer, her og dér.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.