lørdag den 19. december 2009

Hybente i skumringen

Nu er dagen næsten forbi. Lyset trækker sig stille tilbage. Jeg betragter snelandskabet i skumringen fra randen af min tekop. En kop hybente som smager fantastisk efter tur med hundene i det frydefulde frostvejr. Dagen er gået med lidt af hvert men ikke mere end det har føltes tilpas og godt. Vi har hentet juletræ hos Børge på Haslevvejen. Vi har købt ind og spist frokost. Hængt mejsekugler ud i træerne. Gået tur med hundene.
Nu sidder jeg her med hybente i skumringen. Alt ånder fred.

2 kommentarer:

  1. Hej Megan

    Hvor er det altså nogle smukke fotos du tager!

    Jeg er mest forelsket i din sorte hund, selv om de alle tre er rigtig søde og kønne.

    Har et hundespørgsmål til hvis det er okay?
    Jeg spørger, fordi jeg selv tænker meget på at få hund om nogle år.
    Hvor længe er dine hunde alene hjemme om dagen?
    Jeg overvejer jo frem og tilbage om det er forsvarligt at have fuldtidsjob og hund? Altså vi arbejder nogengange lidt forskudt af hinanden og det vil jo mindske hundens alene-hjemme-tid.

    Lyder godt med Hyben te, det har jeg aldrig smagt. Men Hyben skulle jo være rigtig sundt.

    Hav en forsat dejlig dag. Hvor var det godt at se solen og mærke vinteren i dag!!!

    SvarSlet
  2. Hej Karina
    Du må da spørge om hvad som helst! :0)
    Og tak, jeg elsker at tage billeder ... mest af naturen og hundene. I dag har lyset jo været ganske fantastisk. Ja, godt at se solen som du skriver.
    Mine hunde er alene hjemme 8 timer hver dag, men kæresten kommer ind og spiser hver dag til frokost, så dér får de selskab og en god halv times i haven. Det går fint. Jeg har haft hund i mange år, også i byen og de har været alene 7-8 timer. Ja, det er meget, men det handler om, synes jeg, hvad du tilbyder hunden, når du så er hjemme. Den skal have en ordentlig morgentur inden den skal være alene hjemme! Den må gerne stimuleres lidt, trænes m.m. så den er træt, når du går.
    Så skal den selvfølgelig have en god eftermiddagstur, når du kommer hjem fra arbejde.
    Ved du hvad, jeg tror altså også at Keeva (den sorte tøs) ville passe bedst til dig! Hun ville elske at ledsage dig på dine løbetur, hun er en meget sporty type! :0)
    Hybente smager rigtig godt, den er meget frisk og en smule syrlig. At den så også er sund, det er jo bare et stort plus!
    God aften til dig og dine!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.