tirsdag den 29. december 2009

Forsigtig løbetur i skumringen

Jeg måtte ud og løbe her inden det blev mørkt. Det kunne jeg bare mærke! Vejret var fantastisk, helt frostklart, solen dalede stille i horisonten og kastede det smukkeste lys på himlen. Så selvom jeg faktisk havde været ude det meste af dagen og selvom kæresten og jeg havde spist en rimelig stor frokost på café i Næstved, så trak jeg i løbetøjet og susede afsted.
Jo for pokker, jeg kunne godt mærke den gode cafémad! Men ikke så meget, at det gjorde mig utilpas, bare nok til at jeg var en smule tung et vist sted. Men pyt. For det overordnede formål med turen var faktisk at teste mit baglår, som fik en lille skade forleden dag efter løbeturen. Da jeg skulle bukke mig ned og tage selen af min løbemakker, den sorte turbotøs, gjorde det bare av i baglåret. Det sagde nærmest knæk. Jeg gjorde meget ud af udstræk, men jeg har sørme kunne mærke det efterfølgende! Jeg har masseret og jeg behandlet med tigerbalsam. Tigerbalsam har jeg super god erfaring med. Jeg har strukket ud, også efter de almindelige gåture med hundene. Så jeg var spændt på denne tur og derfor tog jeg heller ikke min ellers så trofaste løbemakker med. Hun kiggede noget fornærmet efter mig, da jeg gik ud af døren iført løbetøj. Øv!
Heldigvis mærkede jeg intet til skaden i baglåret. Det føltes ikke stramt og det gjorde ikke ondt. YES! Så jeg tog det forholdsvis roligt og det var i øvrigt også ved at blive glat på vejen, MEN det var en fantastisk tur i kulden, solen, som forsvandt og det røde, der blev til blåt. Jeg løb og jeg kom hjem uden smerter. Igen en masse udstræk og tigerbalsam efter badet. Nu er jeg bare godt tilpas. Røde kinder og god samvittighed.
Er der noget så skønt som at løbe? :0) Det gør mig bare glad i låget. Simpelthen.

3 kommentarer:

  1. Super beretning fra din løbetur i vintervejret. :-) Øv for din turbotøs! Hun gav dig sikkert hundeøjnene.
    Dejligt at dit lår holdt. Krydser fingre for de næste ture også.
    Og så kan vi lære det.... :-D Altså ikke at gøre hurtige bevægelser.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Godt du kan. Og godt du masserer.. Sikken et uheld.

    SvarSlet
  3. Ja, det var så sandelig en dum og hurtig bevægelse. Godt jeg har lært lidt behændig massage af en kyndig fys og at tigerbalsam er opfundet :0)
    Tror på, at låret holder ... og tror på, at jeg lige skal ud på endnu en lille tur i morgen.
    Kh til jer begge - og god aften!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.