torsdag den 31. december 2009

Eventyrlig morgen

Et eventyrligt syn udspiller sig udenfor køkkenvinduet. Jeg føler mig virkelig hensat til en helt anden verden med hekse, alfer og trolde. Træerne har stemmer, jeg kan høre dem hviske, næsten se dem bevæge sig. Ganske forsigtigt, men ikke desto mindre. Græs og marker er frostklædte, en hvid kåbe henslængt over det endnu grønne. Og dér på himlen ude i horisonten er solen ved at stå op. Et rødligt skær står malet over himlen, blå nuancer blander sig - et maleri af det allersmukkeste. Ude på marken står tre dådyr afventende, bagved ligger en hare og skuer over terrænet.
Nytårsmorgen. Eller det er vel egentlig først i morgen, selvom denne morgen også er ny på sin egen smukke måde.
Nu er det så ved at være tid til at gøre status. Eller hvad? Status på 2009, året der næsten er gået. Men jeg tøver lidt. Der er så meget at sige. Så meget og dog så lidt. Jeg har lært nogle vigtige ting. Jeg har mødt nogle dejlige mennesker. Det er de menneskelige oplevelser, jeg husker mest fra 2009. Samværet. Samtalerne. Samhørigheden.
I oktober måned 2009 inspirerede en veninde mig til at starte min blog op for alvor. Jeg havde haft den i en del måneder forinden, men havde ikke været aktiv som sådan og ønskede desuden at være helt anonym. Jeg brugte den som en notesblok i forbindelse med lidt selvudvikling, noget i den stil. Da jeg bevægede mig udenfor i blogland, blev det hele med et anderledes. Jeg skrev anderledes. Jeg så tingene på en ny måde. Jeg blev inspireret af at kigge på andres blogge og fik langsomt også gæster på min. Jeg er rørt over alle de fine kommentarer. Jeg er stolt af, at andre gider læse det, jeg skriver, og måske endda kan bruge det til noget. Et eller andet. Et fnug af inspiration. Nu kan jeg slet ikke forestille mig et liv uden bloggen og Megan. Endelig skriver jeg, som jeg altid har ønsket at skrive, som jeg altid har vist, jeg skulle skrive.
I 2010 skriver jeg videre. Mit største forsæt er vel egentlig at finde eventyret derude og skrive om det.
Alle I fantastiske mennesker, som har besøg min blog og lagt søde kommentarer, jeg ønsker jer et eventyrligt nytår. Hverken mere eller mindre! :0)

5 kommentarer:

  1. Tak, og rigtig godt nytår også til dig, Megan! Ja, det er da skønt og forunderligt, hvad det fører med sig at have en blog.

    Det lyder som om, du bor på landet lige som mig - det er en dejlig beskrivelse af naturen, du giver!

    SvarSlet
  2. Hej Madame, ja jeg bor også på landet ... midt i det sjællandske! Jeg er oprindeligt fra byen, men flyttede herud for godt 5 år siden. Jeg har altid været fascineret af naturen og derfor passer det mig fint at bo midt i den nu :0)
    Godt nytår!!

    SvarSlet
  3. Ja blog verdenen er speciel. Man finder sin egen måde at skrive på. Jeg synes det er skønt at besøge de forskellige blogge rundt omkring. Jeg glæder mig til at følge dig og din blog i det nye år og selvfølgelig de 3 hunde piger. Hvordan tager de nytåret? Rigtig godt nytår til jer. Knus

    SvarSlet
  4. Rigtig godt nytår til hundene, dig og din familie.
    Tak for dine gode indlæg, som jeg altid læser.
    På gensyn i 2010.
    Knus

    SvarSlet
  5. Hej Anette
    Ja, det er meget inspirende og dejligt at besøge de forskellige blogge og besøge "gode venner". For det føles jo virkelig som om, at man for et øjeblik er inviteret ind i varmen.
    Glæder mig også til at følge dig, dine og Kenzo. Min sorte Keeva er desværre ikke glad for fyrværkeriet :0( Det er synd for hende. Hun får lov at putte i fodenden af sengen denne ene aften. Dér er hun tryg! Godt nytår!

    Hej Kisser
    Du ønskes også et godt nytår! Jeg følger bestemt også med hos dig og glæder mig til nye gode indlæg i 2010! :0) Vi ses.

    Knus til jer begge her fra det midtsjællandske frostlandskab.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.