onsdag den 16. december 2009

Snevejr ... og lidt andet

Det er blevet aften. Det har været en dag med vintervejr og en masse sne er faldet - dog mest i Jylland og på Fyn. Vi har dog også fået lidt her på Midtsjælland og på Vestsjælland er der faldet endnu mere. De lover snestorm i nat, så jeg er spændt på, hvad vi vågner op til i morgen tidlig. Den slags vilde vejr er jeg mest vild med, når jeg ikke absolut skal ud i det. Det er smukt og det er dejligt at gå tur i. Hundene elsker det! Men når man skal på job og skal skovle sne og gøre bil ren og måske sidde i kø ... næh, så er jeg helst fri, tror jeg nok. Men måske sner vi inde? Det er sket før, men jeg tvivler nu på, at det sker igen i morgen. I øvrigt er der jo stadig meget at lave på jobbet, meget at nå inden juleferien. I dag fik jeg styr på en del. Nu gider jeg ikke stresse mere! Nu slår jeg bremsen i i stedet for at hænge i den. Jeg når kun det, jeg kan nå! Jeg er mæt af at sluge kameler og jeg har fundet rytmen i strømmen derudaf. Følger med mod destination juleferie. Om 4 arbejdsdage. Og så lige en weekend i mellem.
Hundene og jeg har pigeaften i aften. Kæresten er ude og spise med en god ven, som ligger i skilsmisse og er langt nede i kulkælderen. Håber de får sig en god snak og lidt godt at spise. Jeg vil se sofa. Simpelthen. Der er ikke mere krudt i mig i dag, men jeg har ro på og glæder mig til at synke tilbage med en god kop te og en krimi på DVD-afspilleren. Naturligvis i stearinlyset skær ... Slukker lyset sammen med Verdensnaturfonden. Håber, at COP15 snart slutter med en god beslutning. Afslutning.

1 kommentar:

  1. Kære Lene
    Ja, sikke noget vinter der er kommet. Ser også frem mod dage uden arbejde. God dag i morgen.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.