tirsdag den 29. december 2009

Lidt mere om Mrs. Darlington


Denne morgen nyder jeg atter Mrs. Darlington's lemon lime marmelade og fik så lyst til at besøge Mrs. Darlington på hendes hjemmeside. Som tænkt, så gjort - og har finder man historien om dengang i 1981, hvor det hele startede. 1981 tænkte jeg, dér kan jeg være med! Det er jo ikke så længe siden endda. Men sandheden er jo egentlig, at jeg bare er blevet en god sjat ældre. 1981 var gymnasietid. Men dengang startede Mrs Darlington og hendes mand altså deres forretning i Crewe, England. Crewe kender jeg, dér har jeg været på besøg på en interrail-rejse i det engelske. Jo, det var også i mine unge dage! :0)
Mrs. Darlington og Co. kender også markedsføringsværdien i en god historie, så du kan jo evt. også besøge og hende og læse lidt mere. Hyggeligt er det i hvert fald. Jeg får i hvert fald helt lyst til at besøge hende i Crewe og se fabrikken. Hilse på the lady herself og hendes døtre. For det er jo Mrs. Darlington and Daughters! Marmeladen er god,skulle jeg hilse at sige og nu smager jeg også historien med hver bid.

4 kommentarer:

  1. Ja, det er en meget flot hjemmeside, Mrs Darlington har! Og sikke en mase lækre produkter, hun laver. Det kunne være spændende at besøge hende og se hendes fabrik ;-)
    Kan man købe marmeladen i Danmark?

    SvarSlet
  2. God formiddag Madame
    Jeg købte marmeladen hos den lokale vinhandel i Ringsted. Han sælger også andre lækkerier end vin og jo altså også marmeladen fra Mrs. Darlington. Jeg har en svaghed for de syrlige engelske marmelader, denne med lemon & lime er meget lækker.

    SvarSlet
  3. suk ja, England er dejlig...man får udelængsel.
    Hvem der sad over en kop 5 o'clock tea og en scones med dejlig marmelade.
    Den marmelade lyder rigtig dejlig, jeg har desværre aldrig smagt Mrs. Darlington. Men jeg vil holde øje med det!
    Det der lemon curd, hvad er mon det for noget? Jeg kan se der er æg i....
    Nå men god dag til dig, jeg kan jo ikke sidde her på mit job og læse min yndlingsblog og svømme hen i drømme...

    SvarSlet
  4. Hej Karina
    Lemon curd er en slags blød, sød og syrlig smørcreme. Det smager faktisk ret godt, hvis man kan lide den slags. Meget engelsk! Og ja, jeg fik også helt lyst til 5 o'clock tea og scones ... evt. med Mrs. Darlingston's marmelader og lemon curd :0)
    Jeg mener, at man kan købe lemon curd i Irma og nogle gange har jeg faktisk også set det i Netto!
    Håber du har haft en god arbejdsdag.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.