tirsdag den 1. december 2009

Decemberdrømme, pension og libanesisk mad


Så kom hun, December. Hun har taget månen med og morgenturen var oplyst, så jeg behøvede ikke min pandelampe. Der er lys på træet i haven og luften er kold og klar. Velkommen December, jeg glæder mig til at være med dig. Min fødselsdag, hyggedage, hverdage, juledage ...
Månen hænger som sagt deroppe og kaster det første lys over December. Træernes silhoutter danser i mørket og himlen har flere farver i dagens anledning. Endnu er det mørkt, men mørkt på en anden måde.
Jeg har egentlig ikke så mange morgentanker i dag. Jeg vil lade mig inspirere af Decembers optimisme og se frem til en god dag. Jeg har pensionsmøde, endnu engang skal jeg beslutte mig for, hvad jeg vil og forsøge at samle de pensioner, jeg har betalt til i årenes løb. Det er nemt nok, tror jeg, når man har arbejdet for den samme virksomhed i årenes løb og har jubilæum, som nu f.eks. min kollega, som fejrede 35 års jubilæum i går. Jeg kommer vist aldrig til at holde jubilæum. Jeg er en forholdsvis rastløs sjæl, som må videre på et tidspunkt, prøve noget nyt, noget andet. Udvikle mig. Jeg siger ikke, at man ikke kan udvikle sig inden for den samme virksomhed. Selvfølgelig kan man det. Men for mig er der altid kommet et tidspunkt, hvor jeg skal videre, ud og se, prøve, mærke. Nye projekter, opgaver, produkter, kolleger. Det bærer pensionen selvfølgelig præg af, den er flyttet med og har flyttet selskab flere gange. Nu skal den igen holde flyttedag. Tror jeg.
I nat drømte jeg, at jeg spiste libanesisk mad sammen med min mor. Jeg aner ikke, hvorfor det lige var libanesisk, det har jeg da vist aldrig smagt. Men det var det! Vi sad på en restaurant et sted og menukortet var ganske uforståeligt, men vi kommunikerede fint med tjeneren og tror, at vi blev enige om noget fladbrød og så noget grillet kylling på spyd. Fortolk lige den drøm! :0)
Velkommen December, nu skal vi lege og hygge.

3 kommentarer:

  1. Ved ikke hvad drømmen mon betyder. Men tror den er positiv. Menneskelig forståelse uanset sprog, næring og nærvær.

    Måske drømmen skal gøres til virkelighed?

    God solskinsdag i december

    Karna

    SvarSlet
  2. Drømme er noget sjovt noget - jeg kan også nogle gange blive helt skræmt ved tanken om, hvad en professionel drømmetyder ville få ud af mine; udover at spærre mig inde med det samme!

    Jeg fik libanesisk mad i lørdags - og der var både fladbrød og kyllingespyd; så den del har du helt rigtigt!

    SvarSlet
  3. Nille, jeg må da have læst det på din blog! Hvorfor skulle jeg pludselig drømme om libanesisk mad "ud af det blå"? Ja, man ved jo aldrig. Nej, måske står jeg også til indespærring, hvis en prof. drømmetyder kom til kort :0)

    Karina, ja det lyder da godt. Der må være nogle opskrifter at finde på nettet! Det har i øvrigt været en super flot december dag i dag!

    Kh
    Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.