onsdag den 30. december 2009

Månelys, kammuslinger, chablis og stearinlys

Mørket har lagt sig over landskabet. Det frosthvide er forsvundet under mørkets tykke tæppe, men vinden hyler videre derude og øver sig på sin vintersang. Herinde er der stille lige nu, jeg har drukket min hybente efter gåtur med hundene. Jeg modererede turen i dag, så jeg ikke nåede at blive kold. Nu ånder alt fred. Det er timen mellem eftermiddag og aften.
Min ven månen er igen på besøg, hun har nemlig besluttet sig for at være fuld nytårsaften. Det bliver hun nok ikke alene om! Jeg nyder altid, når hun stolt stiger på himlen og blinker kærligt til mig. Min ven, siger hun, alting har sin tid. Alting kommer tilbage. Tiden kommer. Du kan regne med mig. Sommer og vinter.
Jeg ser frem til et let og lækkert aftensmåltid bestående af grillede kammuslinger, som lige nu tager bad i en marinade af olivenolie, lime, hvidløg, chili og frisk koriander. Dertil en afkølet chablis, godt brød og masser af stearinlys. Hygge på årets næstsidste dag, en kold en af slagsne.

5 kommentarer:

  1. Det var så smukt at læse, Megan! Ja, tænk at vi får fuldmåne i morgen, nytårsaften ;o)

    Ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  2. Hej Megan,

    Tak for din søde hilsen på min blog. Det er helt rart at dele sin tristhed med dig, så er det ikke helt så slemt.

    Jeg har gået en lille tur i den flotte aften, jeg nyder frostvejret. Er alene hjemme nu, så jeg har spist en ret fra mine singledage :)

    Det var rigtigt at give mig selv lov til bare at tage hjem og slappe af, og energien er så småt ved at vende tilbage. Så jeg håber dagen i morgen bliver god. Nu må vi se om jeg tør hoppe i den sø.

    Jeg håber dine knæ og baglår restituerer og er friske snart. Det var nogle rigtig fine fotos du tog fra din løbetur, der ser smukt ud i dine omgivelser. Jeg glæder mig til jeg får min nye telefon, for så bliver det nemmere for mig at tage fotos.

    Din aften og menu lyder skøn, dejlig let og sundt - uhm og et godt glas hvidvin til. Nyd det rigtig meget, jeg tror det alt sammen vil fare ud i dine celler og gøre godt.

    Kh Karina

    SvarSlet
  3. Hej Madame
    Ja, det bliver da helt magisk med fuldmåne nytårsaften! :0)

    Hej Karina
    Dejligt at du har fået lidt energi og fredelighed tilbage. Hvis man virkelig lytter efter, så finder man svaret i sig selv, så ingen tvivl om du gjorde det rigtige for dig i dag.
    Heldigvis har jeg ikke problemer med mine knæ overhovedet! Det var "bare" baglåret, som lavede ballede, men jeg tror det er OK igen.
    God tur i morgen, glæder mig til at læse om det.

    De bedste aftenhilsener til jer begge!
    Megan

    SvarSlet
  4. Du skriver slik at jeg føler at jeg er der. Nydelig. Jeg er så glad for at jeg fant deg og bloggen din på tampen av dette året og ser virkelig fram til å dele ord og bilder i 2010. God klem fra Eirin.

    SvarSlet
  5. Hej Eirin
    Tak for den fine kompliment. Det varmer helt ind i 2010 :0)
    Vi ses!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.