torsdag den 3. december 2009

3. december

Denne dag er min dag! Det er i hvert fald den dag, jeg blev født, og selvom jeg efterhånden er ... godt oppe i årene, så føles dagen alligevel speciel. Fødselsdag. Måske er det minderne fra barndommen, spændingen, fornemmelsen af at blive fejret. At have en dag, som på en måde er min dag. Tallene 3.12. Måske.
December viser sig fra en lidt anden side i dag. Hun har taget dyne på. Hør her, siger hun og ler, nu har jeg vist dig, hvad du kan gøre med mørket. Sætte en stjerne op. Eller måske flere. Kalde på en lysende måne, som kaster sølvstænk på din vej. Alliere dig med solen og nyde en solskinsfyldt dag med klar blå himmel. Kun fantasien sætter grænser. Så i dag er det min tur til at lyse i mørket!
Jeg skal på job. Sidder her og gør mig klar. I aften kommer min mor med toget medbringende frisk laks fra den gode fiskemand inde på Frederiksberg. Så skal vi have laksepakker med grønt og kartofler med hollandaise. Et godt glas hvidvin. I morgen har jeg taget fri. Fri fredag. Det er min gave til mig selv. En dag med afslapning og nydelse.
Dagen er i gang. 3. december. Min dag.

4 kommentarer:

  1. Kære Sister Lene. Mange slags tusinde tillykke med din dag. Regner med at du som sædvanlig hygge med din mor. Og så vender det snart. Lyset kommer hjemmefra og ude i fremtiden.

    SvarSlet
  2. Stort til lykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen! Jeg er også stor tilhænger af at holde fri på min fødselsdag - men i dette tilfælde er dagen efter med en forlænget weekend faktisk endnu bedre!

    Hav en dejlig dag - og vinterkåbe er da at foretrække fremfor regn og sjap.

    SvarSlet
  4. Tak for hilsnerne. Jeg havde en god dag, stille og rolig, da jeg også var på arbejde. Ja, Nille, jeg elsker også at holde fri på min fødselsdag, men denne gang passede det bedre med at holde fredag fri - i dag - og få en lang weekend, som du skriver.

    Megan :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.