mandag den 9. november 2009

Tiden kommer

Mandag morgen. Regnen ser ud som sne i lyset fra min pandelampe. Det er koldt og mørkt og at blive sengen var mere fristende end sædvanligt. Men selvfølgelig er jeg oppe nu. Jeg har gået turen rundt med hundene trods regn og blæst. Jeg er så småt i gang med dagen. De to hunde leger, den sorte og den brune. De har energi lige fra første færd. Den gule hundetøs på ti år betragter mig med logrende hale og synes, at jeg er alt for lang tid om min morgenmad. Når nu jeg ikke vil dele den med hende. Hendes øjne siger alt!
Er der mon andre derude lige nu, som sidder over kaffen og blogger lidt, mens tiden kommer? Ja, for tiden kommer. Det har jeg læst og lært. Jeg forstår forskellen mellem "tiden går" og "tiden kommer". Så hos mig - fremover - kommer tiden. Det er dejligt. Det vil jeg forske lidt i i denne uge ... og måske blogge lidt om. Men lige nu er den tid kommet, hvor jeg skal fodre hunde og tænke på at selv at komme lidt videre. Ud i mandagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.