søndag den 8. november 2009

Novembers hemmelighed

En morgen, hvor bunden af kaffekruset røg ud, netop som jeg havde skænket varm kaffe og lige havde nå at tænke "ahhh". Kaffe alle andre steder end i kruset! Nå, men heldigvis skete der ikke noget, ingen hunde blev forbrændte og jeg fik bare lidt våde sokker. Og vasket gulv og køkkenbord i kaffe. Sådan kan man også starte sin søndag. En søndag, hvor jeg hænger en lille bitte smule i bremsen, for kæresten og jeg kom sent hjem efter en fødselsdagsmiddag "oppe nordpå". Jeg kunne godt have sovet længe, længere ... men det er jo rally-træningsdag med den sorte hundetøs og det vil vi ikke pjække fra. Hun elsker det og jeg bliver nok heller ikke specielt meget friskere af at sove et par timer mere. Så nu sidder jeg her med kaffekrus MED bund og kigger ud på et gråt og søvnigt søndagsmorgenlandskab. November er tilbage til sit udgangspunkt. Skyer så langt øjet rækker. Er det novembers skæbne? Det uundgåelige grå tæppe, trøstesløse farver. Er november en dame uden bid? Uden kant? Eller gemmer der sig en hemmelighed bag alt det grå?

2 kommentarer:

  1. smukt blogbillede du har fået sat ind. Mon du selv har taget det? Er det mon et træ du går forbi når du lufter hunde....

    God rally-træning i dag, det skal nok blive godt selvom det er svært at komme afsted. Er rally-træning det samme som Agility?

    Tak for din kommentar på mit indlæg :) Gjorde mig glad.

    God søndag - Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina og god søndag :0)
    Ja, billedet har jeg selv taget. Jeg tog det i Sverige og ud af bilvinduet. Det er fra den svenske sydkyst. Jeg er ret vild med det træ!
    Det var fint med rally-træningen, da vi først var kommet derud. Sådan er det jo tit! Nej, rally er lydighed, men det er en bane med skilte, hvor der står forskellige lydighedsøvelser m.m. på. Så vi skal følge banen i den rigtige rækkefølge og samtidig udføre øvelserne. Det er lidt af en udfordring, men vi bliver bedre og bedre!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.