mandag den 16. november 2009

Kvindesnak

Det er aften, mørkt, regnfuldt og jeg drikker te med trætte øjne. Nej, teen har ikke trætte øjne, det har jeg! En smule hovedpine og træthed ... øv er noget dårligdom på vej? Håber det virkelig ikke. I morgen skal jeg arbejde hjemme med oversættelse og brochure, jeg skal være præcis og samtidig kreativ. Jeg ser frem til opgaven, men det kunne være dejligt, hvis jeg ikke hang i bremsen. Vi får se.
Efter arbejde var jeg på café med min tidligere kollega, en af de bedste og skønneste kollegaer, jeg har haft nogensinde. Vi falder altid bare i hak med det samme og får snakket og tiden går, flyver og pludselig er det tid at skilles igen. Hun skulle til skole-hjem samtale på sin teenagedatters skole, jeg skulle lige en tur i Føtex og shoppe lidt hurtigt aftensmad. Knus og farvel og ud i aftenmørket, hun mod København og jeg gennem Ringsted og ud på landet. Lavede en hurtig pastaret med bacon og rejer, en smule hvidvin, fløde ... lidt grøntsager. Smagte godt. Kæresten gik med hundetøserne i eftermiddag, mens jeg sad på café og fik snakket, snakket og snakket.
Tøsesnak, kvindesnak ... god snak! Snik-snak og så videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.