onsdag den 11. november 2009

Frisør frisør

Min frisør er flyttet til Sorø. Jeg fandt helt tilfældigt ud af det, da jeg så hendes billede i den lokale avis. Ny frisør i Sorø. Hende kender jeg sgu da! Min frisør! Jeg blev glad over opdagelsen, ikke mindst fordi jeg faktisk arbejder i Sorø, så det er ikke mere besværligt at besøge hende i hendes nye salon. Jeg har det sådan med min frisør, det er noget meget personligt, noget betydningsfuldt. Det er personen ikke salonen. Det er hende som klipper og hende, jeg kan lide. Jeg kan lide hele hendes person. Det er også vigtigt.
Hun blev glad over, at jeg havde fundet hende. Hun måtte jo ikke reklamere, da hun var det tidligere sted og kunne ikke fortælle sine kunder, at hun altså stoppede og startede sin egen salon. Men jeg fandt hende - netop som jeg havde besluttet, at nu var det tid til at blive klippet. Sad ude i frokoststuen og så hendes billede i avisen. Passede perfekt - virkelig god timing!
I dag blev jeg så klippet i hendes nye salon og håret er jeg som sædvanlig ovenud tilfreds med! Hun er dygtig og hun forstår at læse sine kunder. Giver sig tid. Vi fik en rigtig hyggelig snak.
Så gik jeg ud i november mørket og regnen, ny i håret og glad i låget.
Min frisør er stadig min frisør ...

3 kommentarer:

  1. At miste sin frisør er meget dramatisk! Min - som havde klippet 30 cm af til forhold for mit ultrakorte hår - han var pludselig væk en dag. Jeg har desværre ikke fundet ham igen - og hver 3.-4. uge, når jeg skal klippes af alle mulige andre, så sender jeg ham en halvond tanke over, at han ikke fortalte mig, hvor han tog hen! Det er nemlig personen - og ikke saksen eller farven på frisørstolene, der tæller!

    SvarSlet
  2. Dejligt at læse! Jeg synes, det er så svært at finde en frisør, man er virkelig glad for - så når det sker, gælder det om at holde fast :-)

    SvarSlet
  3. Ja, det kan være meget dramatisk at miste sin frisør! Absolut. Som du skriver, Nille, det er et helt specielt tillidsforhold, man har til sin frisør. Tarveligt at din forsvandt! Kan du ikke google ham?

    Ja, Madame, jeg holder ved! :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.