lørdag den 28. november 2009

Frederiksberg


Jeg kommer fra Frederiksberg (København). Det er mit hjemland. Jeg er født dér og har boet der det meste af mit voksne liv. Indtil for snart 5 år siden. Nu er jeg bybo på landet og vel snart ikke så meget bybo længere? Men jeg vil altid have Frederiksberg i mit hjerte. Elsker at komme derind, gå på Frederiksberg Allé, Gammel Kongevej ... løbe i Frederiksberg Have og drikke latte på en af de efterhånden mange caféer. Bare gå og være. Der er jeg ikke fremmed. Jeg kender gaderne, stederne, de små butikker og alligevel er der sket meget på de snart fem år, jeg har været væk. Min mor bor der jo, jeg har venner dér ... og i aften skal jeg gense mit Frederiksberg. Vi skal mødes med gode venner, ud og spise, ud og hygge. Jeg håber, at regnen holder friaften, så vi kan spadsere lidt i gaderne efter middagen, finde et hyggeligt sted og falde ind.
Jeg kunne ikke tænke mig at flytte tilbage. Men det har ikke noget med Frederiksberg at gøre. Hvis jeg skulle flytte til byen igen, så måtte det være dér! Ingen andre steder har det, som Frederiksberg har for mig. Det er stedet! Men jeg elsker landet, det har jeg altid gjort og jeg trives med at være væk fra travlheden, det hektiske og ikke mindst larmen. Den kan jeg godt undvære. Jeg kan nyde det for en stund, som i aften, så suger jeg det til mig og lever, men når jeg kommer tilbage til provinsen og landet, så slapper jeg af igen. Og er hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.