tirsdag den 10. november 2009

Det vi ikke ser

Det var hårdt at komme ud af dynerne i dag. Jeg var midt i en drøm, da uret ringede. Brat opvågen, en smule ubambjertigt føltes det. Jeg sover. Vågne i mørket og bare forlade de varme bløde dyner og en drømmeverden, der var i fuld gang. Men ikke længere ... nu sidder jeg her med kaffen og dog føler jeg mig kun halvvågen.
Endnu en morgen med regn forklædt som sne i pandelampen. Rundt med hundene. Våde blade i dynger på jorden og glade hunde som altid. De er tilsyneladende ret ligeglade med vejret. De bruger bare vejret. Sne er f.eks. sjovt. Spændende. Giver nogle andre dufter. Det samme gør regnen vel. Jeg ved det ikke. Jeg er bare et menneske. Og mit nærvær denne morgen var vist ikke helt så nært, som det kunne have været.
Min kæreste fortalte i går, at en af hans bedste venner er blevet forladt af konen. De blev gift for to år siden. Vi var til stort bryllup. De virkede så lykkelige. Gode sammen. Skindet bedrager. Eller også gør tiden? Jeg blev meget forbavset over nyheden. Men hvor godt kender vi dem egentlig, når det kommer til stykket. Hvad ser vi og hvad ved vi? Det vi ikke ser ... det er nok det egentlige.

2 kommentarer:

  1. Nogle gange undre jeg mig over hvorfor folk bliver gift... - jeg er helt med på at man elsker hinanden og gerne vil være sammen og derfor gerne vil smedes til (døden) kærligheden dem skiller... - Men hvorfor gifter man sig, hvis man ikke er parat til at kæmpe for hinanden og beholde hinanden. Skilsmisse efter 2 år... det ses alt alt for ofte... man burde tvinges i parterapi mener jeg... - Men igen HVAD ved jeg... jeg er jo single og har ikke de "problemer"...

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig svær en, synes jeg. Med hensyn til dette her par, så virkede de simpelthen så glade sammen. Gjorde så mange ting for hinanden. Tilsyneladende. Blev som nævnt gift for 2 år siden og som du siger, lovede hinanden evig troskab. Ja, det virker let at give op, men vi kender jo bare ikke årsagen og grunden til, at bruddet er sket. Det virker nemt, men måske har det været rigtig svært. Jeg forbliver kæreste og undgår hustru! :0) Love hurts ...

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.