mandag den 16. november 2009

Den 16. dag

Mandag morgen igen. En tur rundt med hundene, pandelampen lyste ud i mørket og afslørede et tåget træt morgenlandskab. Alt er vådt, det drypper, tynger og svupper under fødderne. Denne morgen ligner vel de andre til forandring. Selvom jeg godt ved, at det er den ikke. Den er anderledes, har sin egen dato, årstal. Den er her og nu og aldrig mere. Så nyd den.
Selvom jeg gik tidligt i seng, læste lidt og sov tungt natten igennem, så føler jeg mig noget træt her til morgen. Som om november ikke vil andet end at tvinge os i hi. Jeg kæmper, for jeg har et job og gøremål, som skal passes. Men det er svært at forlade dynen om morgenen, selv for et A-menneske som mig, der er vågen, så snart vækkeuret laver morgenlarm.
Dagen i dag ... unik. Jeg skal på job som sædvanlig, et par interne møder. Gøre klar til min hjemmearbejdsdag i morgen, hvor jeg skal oversætte og sætte en brochure op. Forberedelse, huske at få alt det, jeg nu skal bruge, med hjem.
Efter arbejde skal jeg på café med en "gammel" kollega. Det ser jeg frem til. Det er længe siden, for længe siden og hun, min tidligere kollega, er altid skøn at være sammen med. Caffe latte og et godt grin. Opsamling på set og sket. Og meget mere.
November har nu åbnet sin 16. dag for os. Tag imod den. Den kommer aldrig igen!

2 kommentarer:

  1. Har læst dine sidste indlæg, for jeg har ikke været on-line nogle dage. Lyder som om det hele faldt i hak for dig. Løbetur, jagtmiddag og svigermor. Ja, hver dag sine udfordringer ;)
    Håber det var en god kaffeslabberads! Måske med en bybo?
    God aften - Kh karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina, ja lige netop, med en bybo! :0) Det var super hyggeligt og godt at se hende, min tidligere kollega, igen.
    Lyder til at du havde en god tur i sommerhus. Løbetur og masser af hygge!
    Også god aften til dig. Kh Lene

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.