fredag den 16. oktober 2009

Wallanders Fodspor

Morgenkaffe, knækbrød og det absolut sidste brombærmarmelade. I dag har jeg fri. Vi skal en tur til Sverige, til Ystad, og bare hygge, shoppe, se og være. Gå i Wallanders fodspor. Når man kigger på Ystad Bys hjemmeside kan man læse lidt om mulighederne. Vi var derovre i sommer, blev hurtigt trætte af Malmö og kørte videre østpå og ud til kysten. Jeg foreslog et smut til Ystad og sådan blev det. På det tidspunkt summede Ystad af sommer og turister. Da vi først kom om eftermiddagen, var butikkerne dog lukkede, så vi besluttede os for at komme igen på et tidspunkt. Og det tidspunkt er altså i dag, på denne oktoberdag, hvor de lover regn og endda sne visse steder i Sverige. Men vi bevæbner os med fornuftig og varm påklædning og så indtager vi Ystad senere på formiddagen. Ser hvad der sker. Dejlig med en anderledes dag. Lige nu er det bare mørkt derude. Mørke så lang øjet rækker. Natten kæmper til det sidste, nægter at give op og fortrænges først af lyset - ganske langsomt - ved 7 tiden. Jeg drikker kaffe og gør mig mentalt klar til en fridag i det svenske. Tænk hvis vi møder Kurt Wallander i dag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.