søndag den 11. oktober 2009

Tidlig en søndag morgen

Planen var at sove til 07:30. Men allerede ved 6-tiden var jeg vågen. Kroppen kører i hverdagsrytmne ... tik tak. Er ganske ligeglad med, hvad jeg egentlig havde planer om rent sovemæssigt. Nu er kæresten kørt efter morgenbrød, heldigvis var han også vågen og frisk på at hente bagerbrød. Lidt hygge ved køkkenbordet, mens det lysner derude. Endnu er det som tusmørke, hvis det altså kan være det ved daggry? Træerne danner silhouetter mod en himmel, der vist ikke kan sige sig helt fri for at være overskyet. Denne formiddag skal jeg til rally med den sorte hundetøs. Hun er i løbetid, men da der kun er tæver på holdet, er vi velkomne alligevel. Jeg ved dog godt, at tæver i løbetid ofte kan have en helt anden agenda, end den man havde tænkt sig. Som søvnen denne søndag morgen. Så vi må bare tage det, som det kommer. Det er nu også altid det bedste. Min mave sludrer forventningsfuld ved tanken om brødet og kaffen og juicen - og et blødkogt æg. Forkølelsen? Tja, jeg tror den er dér endnu. Lurer på, hvad den egentlig vil. I dag har veninden fernisering og en ny verden af kunstneriske muligheder åbner sig et sted på Sydsjælland. En udstilling i huset. Spændende. Om jeg når derned i dag, ved jeg faktisk ikke. Planerne er lidt udvaskede lige nu.

1 kommentar:

  1. Wow for en blog siden du har rykket. Du er vi.rkelig kommet frem i rækkerne. Gode farver god komposition....Jeg kan lære noget af dig.
    Sidse

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.