fredag den 9. oktober 2009

Sol og snot

Jeg har måtte melde mig ud af samfundet i dag. Snotten tog over! Så jeg må forsøge at være poetisk i en tåge af hovedpine og forkølelse, som dog er blevet lidt bedre efter et par timers søvn på sofaen. Nattesøvnen var ikke gavmild i nat. Kroppen dansede stadig til lyden af Fleetwood Mac og halsen var påvirket af hashtåger, som jeg ufrivilligt måtte indånde. 60'erne og 70'ene mødtes til nostalgi trip i Parken. Vi stod bag lyd/lys tårnet, der var placeret altfor langt fremme mod scenen, der til gengæld ikke var hævet op fra gulvplan. Resultat: Svær at se noget ... overhovedet. Stevie Nicks og en veloplagt Lindsay Buckingham dukkede op på storskærme, som dog ikke var så store endda. Tilsyneladende ikke store nok til at vise hele scenen. Engang i mellem dukkede en glad gut med skæg op bag et trommesæt, energisk og sprudlende slog han takten og mere til. Mick Fleetwood! Det var det. Resten druknede i hashrøg og røg i det hele taget. Rygning forbudt? Ingen havde forstået det forbud. Det er åbenbart ugyldigt, når man begiver sig i Parken for at høre et band, som startede deres karriere tilbage i 60'erne. Min hals gjorde vrøvl og min stemme lød sjovt. Men det var nu alligevel en god koncert! En aften i storbyen lakkede mod enden, vi begav os ud i efterårsstormen og gik et lille stykke gennem Fælledparken sammen med andre mod bilen og mod natten. Tilbage sidder jeg med en forkølelse, der så sit snit til at snigløbe mig, mens Fleetwood Mac rystede nostalgi ud af ærmet. Solen skinner, det er smukt efterårsvejr derude, men i dag må jeg nu nok lade vejr være vejr og lade være med at begive mig ud i de smukke gyldne farver. Snot og suk ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.