søndag den 11. oktober 2009

Sidste år i Bottnaryd


Sidste år ved denne tid og på denne dag var vi i Bottnaryd, Sverige. Havde lejet et sommerhus ved en stor sø, forlænget weekend, efterår og eftertanke. Der var skønt! Åh, jeg kan stadig se, smage og mærke stemningen, de lange gåture langs søen, de fantastiske farver som den svenske skov var klædt i. Her står jeg og lader mig fotografere på gåturen, på vejen. Jeg er ret vild med Sverige! Til tider kan jeg næsten forestille mig selv bo dér et sted i et træhus, ved søen i skoven. Der er ro på. Der er fred og idyl og, oplevede vi, en utrolig gæstfrihed og venlighed fra vores svenske værter. Og i det hele taget. Nu ser jeg billeder fra sidste år og tænker tilbage på en dejlig weekend, hvor efteråret foldede sig ud i hele paletten af rød, orange, gul, brun ... Ligesom nu og her. Det regner udenfor. Vi har gået tur med hundene ud over marken og drikker nu kaffe, mens gryderetten med det gode gode økologiske nabokød simrer på komfuret.

1 kommentar:

  1. Efterår og gryderetter høre bare sammen og den duft der spredes i hele huset er bare så dejlig. :-)

    God søndag. :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.