mandag den 12. oktober 2009

Regnbuen

Jeg så den mest fantastiske regnbue i eftermiddag. Jeg kom kørende langs stationen i Ringsted og da jeg kom op til krydset mødte det fantastiske syn mig. Velkommen hjem. En enorm regnbue stod klart på den blåsorte himmel foran mig. Farverne og kontrasterne var skarpe. Et vældigt syn! Det virkede helt symbolsk og jeg blev rørt. Simpelthen. Ville ønske jeg havde haft et kamera og mulighed for at fange den. Men det havde jo alligevel kun været et lille udsnit af noget så stort og mægtigt. Lyset skiftede til grønt og jeg måtte dreje til højre ... ud af Ringsted by og videre. Pludselig så jeg et glimt af regnbuen igen. Wow. Så var den væk. Opløst. Jeg er taknemmelig fordi jeg fik lov at opleve det syn i dag ... på en helt almindelig mandag.
I det hele taget var det en flot tur hjem fra arbejde. Jeg har bare været træt i dag - total præmenstruel - men turen hjem var godt nok lidt af en opstrammer. Skyer i farver, skiftende himmel, efterårsfarver, sol og regn. Regnbuen. Jeg kan stadig se den for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.