lørdag den 3. oktober 2009

Rødvin, rodfrugter og rumlemave

Aftenstund. Rødvin i glasset. Rodfrugter i ovnen. Luft i maven. Hvor er det kommet fra? Har jeg slugt vinden, som nu rumler og giver en ikke altfor behagelig duft? Hm ... stof til eftertanke. Rødvinen smager godt. Glider afsted på tungen i en stille dans af fløjl, brombær, saftige solbær og masser af sol. Soleus. Som at drikke af en sommerdag, en sensommerdag med bare tæer i varmt græs. Bare tæer som tramper i druer og skaber vin. Rødvin.

Rodfrugterne bages i ovnen, dufter behageligt og varmer i stuen, mens regnen trommer mod ruden. Hunde, der sover, endelig sover. Ro og rodfrugter.

Jeg er træt på den gode måde. Ja, nok fordi jeg ikke sov såå fantastisk godt i nat og så meget, som jeg egentlig havde brug for. Hunde, der rumsterede i underetagen og gentagne gange måtte have at vide, at nu var det altså GODNAT. Men pyt. For rodfrugterne i ovnen og den liftlige rødvin er vist det hele værd. Kylling og peanutbuttersauce ... ja den dér!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.