mandag den 26. oktober 2009

Piet Hein på en mandag

Denne morgen er en anden morgen end alle de andre. For sådan er dagene. De er faktisk ikke ens. Der er altid en forskel. Spot the difference! I dag siler regnen ned, men det er ikke koldt. Jeg har åbnet vinduet i køkkenet mens jeg sidder her med kaffen og gør klar til dagen. En dag med kursus og også mandagsmødet, hvor jeg skal holde mit 3 minutters indlæg. Jeg ved godt, hvad jeg vil sige. Om jeg så får det sagt, er en helt anden sag :0) Men Piet Hein skal citeres for sine kloge kloge ord om at leve i nuet.
Lige nu venter tre forventningsfulde hundetøser på deres morgenmad. Den gule hundepige på 10 år er tilbage hos os. Hun er i fin form og i super humør. Jeg bliver så glad af at kigge på hende. Hun bærer sin alder med sådan en værdighed. Dejligt at hun stadig er så frisk og glad. Så kan man kun blive i godt humør.
Kaffen er god. Jeg fristes til tanker om at være hjemme og fordybe mig i ord fra en god bog eller rydde op i tøjet og give en sæk eller to til velgørende formål. Regnvejrstanker. Måske er det fordi jeg skal holde det dér indlæg, at jeg får en listende lyst til at pjække. Måske fordi jeg ikke rigtig gider sidde stille på kursus hele dagen? Men selvfølgelig tager jeg afsted. Det er vigtigt at få citeret Piet Hein og komme af med de ord, jeg har leget med i et stykke tid. Hvordan det bliver, hvordan det lyder ... det må tiden vise.

1 kommentar:

  1. Hey -
    Fine indlæg du skriver. Og den karry ala ex, skal bestemt afprøves.
    Dine hunde ser meget søde ud - og min Molly kunne godt være en inkarnation ;)
    Har selv stor lyst til at få hund en dag, men tiden skal være til det, -apropos tiden, så håber jeg det gik rigtig godt med dine indlæg i dag.
    God mandag aften
    Hilsen Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.