onsdag den 21. oktober 2009

Ord og æblegrød

En hurtig morgensludder, mens nat bliver til dag. Mens kaffe og ostemad fortæres og hundene venter tålmodigt på deres morgenmad. Jeg er ganske frisk i dag. Faktisk ret frisk på at lave noget helt andet end at arbejde. Jamen for pokker, hvor får jeg de tanker fra. Jeg bliver inspireret af andre blogs med hjemmelavede marmelader og fantastiske håndarbejder i flotte farver og tænker: Jo, vi har jo det gamle æbletræ med modne madæbler ovre på gården og jeg har faktisk en opskrift ... Nu er det bare sådan, at jeg overhovedet ikke er spor "husmoragtig". Jeg kan sagtens blive fristet af lækkert garn og klirrende strikkepinde, men tålmodigheden rækker sjældent til at få underværket færdigt. Jeg bliver distraheret af andre muligheder. Af ord ... mine egne eller andres ... i bøger. På film. Og den dér æblegrød eller marmelade eller chutney (forøvrigt et godt hundenavn!) ... den forbliver ofte en fiktiv forestilling. Min kollega præsenterede den lækreste æblekage i mandags. Vi fik æblekage til eftermiddagskaffen, hjemmelavet, den smagte fantastisk. Og nu er tiden gået. Mine morgentanker rinder ud. For jeg er jo på vej på arbejde. Klar i hovedet og klar til dagens udfordringer. Skal lave nyhedsbrev blandet andet. Så jeg får brug for ord. Lidt anderledes ord måske. Men ikke desto mindre.

2 kommentarer:

  1. ...Man er vel altid lidt fiktiv husmoder. Jeg vil også gerne sidde og strikke, men ved udemærket godt at det bliver ikke til noget... køber jeg garn og strikkepinde får jeg startet og derefter vil det bare ligge ufærdigt og genere min samvittighed fordi der er andre ting jeg finder mere interessante end lige at strikke halstørklædet eller trøjen færdig...

    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Hej Annette
    Hi hi, det lyder nøjagtigt som mig! :-) Men det lyder nu så hyggeligt så hyggeligt ...

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.