lørdag den 10. oktober 2009

Oktobermorgen



Dette syn mødte mig, da jeg kom ned i køkkenet i morges for en time siden. Det er stadig morgen, men nu er det helt lyst og den magiske morgenhimmel er forduftet. Dejligt at sidde her over kaffen og vide, at det er lørdag og der ikke er noget, jeg skal, ja altså bortset fra at gøre rent og købe ind og alt det andet praktiske, der altid ender med at høre lørdag formiddag til. Det er OK! Jeg har haft en god start på dagen og min forkølelse har det absolut meget bedre. Er lidt slatten, men det er jo en god undskyldning for at slappe slappe senere på dagen. Læse bog og lave gullasch af det økologiske oksekød, der gemmer sig i fryseren - en nabos egen avl og produktion. Gå tur med hundene og nyde efterårsluften, der er frisk og gennemtrængende. Hundene leger. Kaffekoppen er næsten tom. Jeg vil tage et bad og blive til et nyt menneske og køre afsted til Ringsted for at hente forsyninger. Være en af alle dem, der kører indkøbsvogene ind i Netto og bevæger sig rundt blandt kaffe, brød, mejeriprodukter, vin og så de spændende hylder i midten, der rummer alt det, man kun kan få lige nu ... og som måske aldrig dukker op i Netto igen. Fristelser og kvalitet. Og bestemt også det modsatte. Også her gælder det om at navigere. Livet er en rejse. Selv en tur i Netto er en rejse, hvor valg træffes. Ganske sjovt at tænke på. Gør det måske lidt sjovere at shoppe dagligvarer eller?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.